برگزاری جشنواره غذاهای محلی ایرانی درشیروان

شیروان(پانا)- جشنواره غذاهای محلی ایرانی با حضور جمعی از کدبانوهای آشپز و همشهریان عزیز در محل پارک شهید محمد حسین فهمیده شهرستان شیروان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۷۴۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره غذاهای محلی ایرانی درشیروان

مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت شهرستان شیروان در این جشنواره با اشاره به اهمیت تغذیه در سلامت جسم و روح انسان گفت: مصرف برخی مواد غذایی نامناسب موجب کاهش سن مرگ و میر در افراد جامعه شده است.

سید ابوالقاسم سیدی افزود: باید با تغییر سبک زندگی نادرست خود، از مواد خوراکی سالم، طبیعی، محلی و ایرانی بیشتر استفاده نمود.

آقای نقدی یکی از میهمانان حاضر در این جشنواره نیز با اشاره به اینکه شادی ها و ناراحتی ها در وجود همه ما بسته به تغذیه ما است گفت: در فرهنگ مصرف غذاهای محلی از قبل تا الان چه اتفاقی افتاده و چرا سبک تغذیه ما عوض شده است؟

وی با بیان اینکه خانم ها غذاهایی را که طبخ می کنند دنبال خاصیت آن ها نیز بروند افزود: غذاهای اشکنه، دوغ گرم، حلوا، آش و... چقدر در برنامه هفتگی غذاهای ما گنجانده شده است؟ در فست فودها و رستوران های ما غذاهای محلی چقدر ارائه می شود؟ مصرف فطیر مسکه خیلی کم رنگ شده و نسل جدید چقدر می توانند آن را بخورند؟

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیروان نیز گفت: این جشنواره به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان برگزار گردید.

محمد مهرابی افزود: در پایان این جشواره خانم ها فاطمه باقری، محدثه قاسمیان، امان زاده، زهرا برازنده، سمیه اسعدی و راحله مجرد پس از انجام داوری رتبه های اول تا ششم را کسب کردند.

وی از برگزاری جشنواره آشیانه مهربانی با هدف ساخت لانه پرندگان در روز یکشنبه 17 آذرماه سال جاری ساعت 15 عصر در پارک شهید محمد حسین فهمیده واقع در جنب شهرداری شهرستان شیروان خبر داد.

برگزاری مسابقه زو توسط مجری برنامه ها زکریا شیرمحمدزاده، اجرای رقص های محلی همراه با رزم چوب توسط گروه هنری آمانج، اهدای گواهی حضور به همه شرکت کنندگان و جوایز به منتخبین جشنواره و راه اندازی کافه سیار به مدیریت آقای رضا چراغی و خانم هاشمی از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

داوری این دوره از جشنواره را آقای سید ابوالقاسم سیدی مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و خانم زهرا چکامی فر مربی بهداشت مجتمع فرهنگی و آموزشی سما در شهرستان شیروان بر عهده داشتند.

خبرنگار ام البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار