اعضای هیات‌های اجرایی انتخابات تبریز، آذرشهر و اسکو انتخاب شدند

تبریز(پانا) - فرماندار تبریز از انتخاب هیات اجرایی انتخابات این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۴۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اعضای هیات‌های اجرایی انتخابات  تبریز، آذرشهر و اسکو  انتخاب شدند

فرماندار شهرستان تبریزگفت: ۳۰ نفر از معتمدین جهت انتخابات هئیت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت شد و انتخابات برگزار شد و ۸ نفر اصلی و ۵ نفر اعضای علی البدل انتخاب شد و مراحل اجرایی انتخابات را انجام خواهند داد.

مهدوی افزود: براساس قانون تشکیل هیات های اجرایی مسلتزم ساختار انتخابات، بر اساس تصمیمات هئیت اجرایی و نظارت است. هیئت های اجرایی در قانون۱۱ نفر هستند که فرماندار رییس این هیات و دادستان عضو هیات اجرایی واداری، رییس ثبت احوال عضو هیات اجرایی واداری آن می باشند و ۸ نفر از معتمدین مردم که توسط ۳۰ نفر از معتمدین انتخاب شدندو اسامی آنان عبارتند از:حسین پور فیضی، حجت الاسلام احمد حمیدی ،فرخ جلالی، جمال الدین نیکنامی ،سید غفار حسینی، سید محمد وثیق ، حجت الاسلام میکائل اسکندری، حکیمه غفوری.
وی در پایان گفت: طبق ماده ۴۲ قانون انتخابات، هئیت اجرایی مسئول صحت جریان انتخابات است و در کنار هیئت های نظارت وظایفی دارد که برگزاری و حضور در جلسات، بررسی صلاحیت داوطلبین، تحقیقات محلی، انتخاب محل شعبات، انتخاب اعضای شعبه و بررسی شکایات و صدور اعتبار نامه منتخبین جز وظایف هیات های اجرایی است.

دادستان استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه اعضای هیئت اجرایی فعالیت خود را از امروز شروع خواهند کرد گفت: امیدواریم انتخابات سالم برگزار شود و به هیچ وجه هیئت اجرایی حق جانب داری از فرد خاص را ندارد و اگر طرفداری بشود هم با شخص و هم با کسانی که جرایم تخلفاتی دارند، طبق قانون برخورد خواهد شد.
وی افزود: بر اساس سیاستی که داریم و بنا بر تکلیف، چند ماه گذشته، اقدام به تشکیل ستاد پیگیری و پیشگیری کردیم و در تمامی حوزه های انتخاباتی ستاد تشکیل یافته و با همکاری دستگاه های اجرایی و نیروهای اطلاعاتی ، انتظامی و امنیتی نسبت به اقدامات کاندیداها و طرفداران احزاب و گروهها اقدام نموده ایم.
علیلو خاطر نشان کرد: با تمامی تخلفات با جدیت برخورد خواهد شد.هم در دادسرا و هم دادگاه بدوی، شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی تشکیل یافته و از مردم می خواهیم از کسانی که اقدام به نقض قانون می کنند حمایت نکنند، زیرا که اگر مردم با کاندید هایی که رفتارهای غیر قانونی دارند، حمایت نکنند زمینه ی انتخابات سالم شکوفا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار