سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج:

خواندن نماز، یکی از بهترین شکل های ارتباط عاشقانه با خداست

فاروج(پانا)- سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج در اجلاس دانش آموزی نماز که در مسجد آل یاسین این شهرستان برگزار گردید با بیان تقدیر و تشکر از زحمات همه دست اندکاران در بخش های نماز، حجاب و عفاف گفت: مسجد خانه خداست و همه ما امروز میهمان خدا در خانه خدا هستیم.

کد مطلب: ۹۷۴۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
خواندن نماز، یکی از بهترین شکل های ارتباط عاشقانه با خداست

خلیل ذوقی با اشاره به اینکه امروز باید در خواندن نماز و قرآن تعهد و اخلاق جزو اولویت های بنده و همه شما باشد افزود: اگر دانش آموزی همه درس هایش بیست باشد و در دانشگاه هم قبول شود و اهل نماز خواندن اول وقت نباشد و قرآن نخواند خداوند از او رضایت نخواهد داشت.

وی به تعدادی از اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره نمود و اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین و هدف از تعلیم و تربیت و حضور شما در مدارس رسیدن به خدا, حیات طیبه، تقوا و انسان سازی است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج با بیان اینکه نماز یعنی بندگی و کلید ورود به بهشت گفت: نماز در تمام ادیان الهی تاکید شده و در قرآن کریم نیز واژه الصلوه با همه مشتقاتش 98 بار ذکر شده است و ما باید نماز را با نشاط و شادابی بخوانیم و اگر بخواهیم نیز خداوند با ما صحبت کند باید قرآن بخوانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و یاران با وفایش به خاطر اقامه نماز اول وقت در کربلا به شهادت رسیدند افزود: هیچ نمازی را فدای کارهای دیگر نکنیم چرا که خیر و خوبی در آن کار نخواهد بود.

ذوقی در پایان با تاکید و توجه به برپایی نماز جماعت در همه آموزشگاه ها، شروع برنامه های مراسم آغازین مدارس و کلاس ها با خواندن قرآن همراه با ترجمه و نیایش، حضور امامان جمعه شهرهای فاروج و تیتکانلو در مدارس سطح شهرستان، آموزش عملی وضو و نماز، برپایی حلقه های انس با قرآن، گفتمان های دینی، آشنایی دانش آموزان با مراجع تقلید، ایجاد بانک اطلاعات با محتوای دینی، هر مدرسه یک دارالقرآن، نواختن زنگ نماز در شروع سال تحصیلی و تجهیز نمازخانه های مدارس را از مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال جاری اعلام نمود.

حجت الاسلام مهدی اسدالله زاده و سرکار خانم رحیمه رجعتی مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران محمودیه و فاطمیه، محبوبه حاجی پور معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش، یوسفی مسول اقامه نماز و جاویدی از کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان فاروج میهمانان ویژه این اجلاس بودند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار