پیام رئیس دانشگاه فرهنگیان به مناسبت روز دانشجو

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با صدور پیامی فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

کد مطلب: ۹۷۴۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس دانشگاه فرهنگیان به مناسبت روز دانشجو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، متن پیام حسین خنیفر به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شانزدهم آذرماه هرسال یادآور روح انقلابی و استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی دانشجویان ایرانی در کنار ملت قهرمان و انقلابی در پرتو آموزه‌های اسلام عزیز و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری(دامه ظله) است. خاطره از خود گذشتگی دانشجویان فداکار و مبارز که در دوران انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن درخت تنومند انقلاب و خصوصا حضور بی‌نظیر دانشجویان در دوران دفاع مقدس برای همیشه تاریخ ثبت خواهد شد.

دانشجویان انقلابی و استکبارستیز دوران انقلاب شکوهمند اسلامی نیز همان دانشجویان بسیجی و رزمندگان شهید صحنه‌های جهاد و دفاع مقدس‌اند و دانشجویان خلاق عرصه‌های علم و نوآوری سالیان پس از جنگ، همان پرچم‌داران ابتکار و رصدکننده مرزهای دانش در پرتو ارشادات داهیانه مقام عظمای ولایت هستند؛ نسل‌هایی که با وجود فشارها و تحریم‌ها از مرزهای هویت و اصالت میهن عزیز اسلامی خویش جانانه دفاع کرده و خواهند کرد.

بی‌تردید دانشجویان و دانشگاهیان همواره، از تأثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی‌بخشی، بصیرت‌افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی بوده، در تاریخ معاصر کشورمان نیز کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته‌اند. بگونه‌ای که امام راحل عظیم‌الشان (ره)، دانشگاه را مبدا تحولات می‌دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز به کرّات بر لزوم آگاهی سیاسی دانشجویان و مشارکت در مدیریت جامعه تاکید ورزیده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این قشر فرهیخته جامعه، موقعیت‌شناسی و آگاهی از اقتضائات زمان و مکان می‌باشد. اگر تا دیروز دانشجویان متعهد، رسالت‌ ستیز با دشمنان خارجی و حاکمان‌های فاسد داخلی را بر عهده داشتند، امروزه ضمن حفظ موضع انتقادی و حساسیت‌های لازم در برابر عملکرد مدیران، می‌باید جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و بکوشند که در این مقطع تاریخی در برون رفت کشور از مشکلات فرارو نقشی سازنده و تاثیرگذار ایفا کنند.

اینجانب به عنوان خدمتگزاری در دانشگاه فرهنگیان کشور، ضمن تکریم و بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای دانشجو، خود را ملزم و متعهد به تمهید بسترهای لازم برای ارتقای سطح دانش و فناوری در کشور و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و احترام به حقوق قانونی دانشجویان و حفظ کرامت انسانی آنان که آینده‌سازان این مرزبوم هستند می‌دانم و در برابر این تعهد از فرزندان خود می‌خواهم که علاوه بر کسب فضایل دینی و اخلاقی، که جزو لاینفک دانشگاه اسلامی است با درک شرایط ویژه کشور خود را در برابر تمامی حوادث و هجمه‌های ناجوانمردانه بیگانگان بیمه نموده، عزت و سربلندی ملت مسلمان کشورمان را فراهم کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار