منابع آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو اعلام شد

تهران (پانا) - سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان منابع آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو را اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۷۴۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
منابع آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو اعلام شد

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، منابع آزمون مرحله اول و مرحله دوم المپیاد علوم و فناوری نانو برای سال تحصیلی 99-98 به شرح زیر است:

مرحله دوم:
محورهای سوالات مرحله دوم مشتمل بر نانوفیزیک، نانوشیمی و نانو زیست‌فناوری است. محتوای سوالات در این چهار محور را مباحث نانو، روش‎های سنتز، روش‎های مشخصه‌یابی و کاربردهای فناوری نانو تشکیل می‎دهد.

سوال از کاربرد، نحوه کار و نکات ایمنی استفاده از دستگاه‎های تخصصی شبکه آزمایشگاه‎های آموزشی نانو (توانا) شامل الکتروریسی، انفجار الکتریکی سیم، پوشش‌دهی به روش اسپاترنیگ، پوشش‌دهی دورانی، همگن‌ساز الترا سونیک، میکروسکوپ تونلی روبشی (STM)، میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) و اسپکتروفتومتر (UV-Vis) می‌شود.

منابع پیشنهادی در صفحه «آموزش» سایت باشگاه نانو به آدرس https://nanoclub.ir قابل دریافت است.

مباحث اتمی و مولکولی در کتاب‎های درسی فیزیک، شیمی و مطالب درون سلولی در زیست شناسی از منابع اصلی آزمون‎های کتبی المپیاد نانو است.

داوطلبان می‎توانند برای شناخت بهتر از مباحث مطرح در فناوری نانو و پیدایش دیدگاه مناسب برای مطالعه مطالب کتاب درسی از این منابع استفاده کنند و این به هیچ وجه به معنای الزام در یادگیری همه مطالب این کتاب‎ها برای شرکت در این المپیاد نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار