در پاسخ به پانا

شکوری راد: طرح سرا بعد از اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان فعال خواهد شد

تهران (پانا) - دبیر کل حزب اتحاد ملت خبر از آغاز فعالیت سامانه رای سنجی اصلاح طلبان بعد از اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان داد.

کد مطلب: ۹۷۳۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شکوری راد: طرح سرا بعد از اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان فعال خواهد شد

علی شکوری راد با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور با اشاره به تنزل نقش مجلس در جمهوری اسلامی اظهار کرد: «کسانی که در امر قانون گذاری دخالت می‌کنند و نمیگذارند محلس قانون گذاری کند به قانون برگردند.»

او افزود: «ما اصلاح طلبیم و به دلیل اصلاح طلب بودنمان نمیتوانیم انتخابات را نادیده بگیریم چون اگر انتخابات معنای خودش را از دست بدهد، نه برای مردم و نه کشور روزگار خوشی رقم نخواهد خورد. ما خواهان باز ماندن فضا برای کنش اصلاح‌طلبانه هستیم.»

دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: «از کورسوهای امید برای انتخابات آزاد و رقابتی می‌خواهیم استفاده کنیم. خواسته ما اولا بازگشت مجلس به جایگاه خودش است و ثانیا عدم دخالت نهادهای دیگر در امر قانون گذاری است. می‌خواهیم حکم‌رانی ناکارآمد فعلی به حکمرانی خوب تبدیل شود.»

او در پاسخ به سوال پانا که "آیا اتحاد ملت لیستی در چارچوب شورای عالی ارائه خواهد کرد یا خیر" گفت: «در چارچوب شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حرکت خواهیم کرد.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوال دیگر پانا درباره طرح سرا نیز گفت: «سرا در بستن لیست نقش خواهد داشت و بعد از ثبت نام داوطلبان و اعلام اسامی تایید صلاحیت‌شدگان، وارد عمل خواهد شد و به طور بسته و از درون اصلاح طلبان به فعالیت خواهد پرداخت.»

او همچنین در پاسخ به سوال دیگر پانا درباره ناامیدی عموم جامعه از فراکسیون امید گفت: «ناامیدی از لیست امید دو وجه داشت. اولی رد صلاحیت‌ها که باعث استفاده از اصولگرایان معتدل شد. اصلاح طلبان در مجلس دهم در اکثریت نبودند که بتوانند تعیین‌کننده باشند. وجه دوم نیز به دلیل فشارهایی است که بعد از تشکیل مجلس به نمایندگان وارد شد.»

دبیر کل حزب اتحاد ملت در پایان افزود: «هنوز فضای امنیتی بر کشور ما حاکم است. یک نماینده مجلس به دلیل اظهارنظر با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود بنابراین تا زمانی که این فضا از بین نرود نمی‌توان انتظار بازگشت مجلس به جایگاه حقیقی‌اش را داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار