دوره آموزشی همسان سازی مربیان طرح دادرس جمعیت هلال احمر استان گیلان

رشت (پانا) - بازآموزی مربیان دادرس با حضور کلیه مربیان سراسر استان درسالن اجتماعات جمعیت هلال احمر گیلان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزشی همسان سازی مربیان طرح دادرس جمعیت هلال احمر استان گیلان

به گزارش خبرنگار پانا، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت :ˈپس از حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد طرح ملی دادرس با انعقاد تفاهم نامه ای با آموزش پرورش منعقد که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از سرمایه ملی و کاهش سطح آسیب پذیری و خسارات و تلفات ناشی از حوادث در مناطق پرخطر بود ، آموزشهای لازم در جهت ارتقای آمادگی همگانی در برابر حوادث و سوانح احتمالی آینده ، مهارت های امدادی به دانش آموزان پایه هشتم مدارس دوره اول متوسطه ارایه می شود .
مهدی ولی پور افزود: هدف از اجرای طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت )را افرایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس ، استفاده از ظرفیت های بالای آموزش وپرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی جهت تربیت نیروهای متخصص ، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث عنوان کرد .
وی بیان کرد : با ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران ، با تقویت اجرای طرح های ملی همچون دادرس مدارس به عنوان مرکز مدیریت بحران محلی به شمار می رود که هر ساله با اجرای مانور مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور این آموزه ها تمرین می گردد .
رسالت مربیان طرح ملی دادرس انتقال و گسترش درست آموزهای این طرح در مدارس می باشد
معاون جوانان جمعیت هلال احمر گفت : مربیان طرح دادرس علاوه بر افزایش معلومات علمی و امدادی افرادی با اخلاق و نمونه می باشند که بعنوان سفیران هلال احمر در مدارس می باشند که باید به بهترین نحو آموزه های لازم را به دانش آموزان منتقل کنند .
امید عظیمیان افزود : طرح دادرس از زمان اجرا در هشت سال پیش تاکنون هر سال پیشرفتهای مطلوبی در جهت افزایش معلومات دانش آموزان در سطح امدادی داشته و توانسته از حوادث احتمالی جلوگیری نماید .
وی بیان کرد : مدرسه محیطی امن و سالم می باشد که پدران و مادران با خیالی آسوده فرزندان خود را به این محیط می سپارند و ما نیز در کنار آنان بعنوان افرادی که محیط مدرسه را از لحاظ ارتقای آموزشهای امدادی ایمن تر می کنیم همکاری می نماییم .
آموزش بیش از ده هزار دانش آموز با اجرای طرح دادرس جمعیت هلال احمر گیلان
معاون جوانان جمعیت هلال احمر گفت : در سال گذشته با اجرای طرح دادرس در 234 مدرسه سراسر استان بیش از 10 هزار و 500 نفر از دانش آموزان سال هشتم آموزشهای امدادی لازم را دریافت کردند ..
امید عظیمیان همچنین در خصوص نحوه تدریس و مباحث لازم به بیان راهکارهای مناسب پرداخت و اظهار امیدواری کرد که ا امسال با داشتن مربیان با انگیزه و جوان مدارس بیشتری در این طرح شرکت کنند .
وی عنوان کرد : هر تیم شامل یک مربی ، یک سرپرست تیم و 14 دانش آموز می باشد که مدیران و مربیان سلامت مدارس مجری طرح دادرس پس از دریافت آموزش های امدادی، دانش آموزان را در قالب تیم های آماده آموزش می دهند و دانش آموزان دانش نظری و مهارت های علمی امداد و نجات را برای رویارویی با حوادث طبیعی و غیرطبیعی از طریق مربیان خود فرا گرفته و در مراحل بعد در المپیاد آماده شهرستانی، استانی و کشوری برای مواجهه با روزهای سخت به لحاظ میزان آمادگی موردارزیابی قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار