رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد: موج آنفولانزا تا دو هفته دیگر کاهش می یابد

یزد(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در کنترل بیماری آنفولانزا ارائه و ضمن رد اخبار منتشره در افزایش آمار فوتی بر اثر این بیماری تصریح کرد: آمارهایی که بعضا در فضای مجازی منتشر می شود صحیح نیست و همشهریان گزارش ها و توصیه های دانشگاه را مدنظر قرار دهند.

کد مطلب: ۹۷۳۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد: موج آنفولانزا تا دو هفته دیگر کاهش می یابد

محمدرضا میرجلیلی گفت: بیشترین آمار در شهرهای شمالی کشور، کرمان و خراسان می باشد و همکاران با رصد روزانه این بیماری را کنترل می کنند.

وی با خاطرنشان کرد: برای افراد بالای ۶۰سال، کودکان زیر ۵ سال و بانوان باردار و بیماران با سیستم ایمنی ضعیف واکسن آنفولانزا الزامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در جواب سوال کمبود دارو برای بیماران دیابتی عنوان کرد: در حال حاضر دو داروخانه شهر یزد، داروی مذکور را پخش می کنند و به صورت نوبتی به بیماران تحویل می شود.

در ادامه معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گزارشی از بیماری آنفولانزا ارائه و اظهارداشت: از ابتدای سال ۹۸ تا امروز در استان یزد ۱۱۶۸ بیمار مشکوک به آنفلوانزا شناسایی شد که از این تعداد ۵۰۲ نفر بستری شدند.

محمدرضادهقانی با اشاره به سرمای زودهنگام و بحران این بیماری تصریح کرد: موج آنفولانزا تا ۱۰-۱۵ روز دیگر کاهش می یابد.

وی ثبت موارد شبه آنفلوانزا در سامانه نظام مراقبت توسط پایگاه های دیده ور، ثبت موارد شدید تنفسی در سامانه نظام مراقبت سندرمیک توسط بیمارستانها، نمونه گیری از بیماران طبق اولویت های اعلامی مرکز مدیریت بیماری های واگیردار؛ تهیه، تامین و توزیع واکسن (۲۵۶۰)، تهیه، تامین و توزیع دارو (۱۰۴۰۰)، برنامه نظام مراقبت آنفولانزای فوق حاد پرندگان و هماهنگی برگزاری جلسات آموزشی را از جمله اقدامات صورت گرفته دانست.

دهقانی با اشاره به افزایش بیماری سرطان در استان؛ کم تحرکی، غذای ناسالم، وجود آلاینده های صنعتی و زیست محیطی را از جمله عوامل افزایش این بیماری عنوان کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به آلودگی آلاینده های صنعتی و زیست محیطی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بیماری های تنفسی و حادتنفسی در استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از مسئولین و مردم درخواست می شود توصیه ها را برای این مسئله در نظر بگیرند.

گفتنی است رئیس شورای اسلامی شهر یزد در یکصد و نود و نهمین جلسه علنی شورا با حضور رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی به شیوع آنفولانزا و نگرانی اعضای شورا در کمبود دارو به خصوص برای بیماران دیابتی اشاره نمود و خواستار گزارش اقدامات و همکاری در آگاهی رسانی به همشهریان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار