مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت:

دامداران رعایت بهداشت و واکسیناسیون دام های خود بر علیه بیماری تب برفکی را جدی بگیرند

یزد(پانا) -مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری مسری و خسارت بار دامی تب برفکی، دامداران ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای را بیش از پیش جدی بگیرند و نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام نمایند.

کد مطلب: ۹۷۳۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
دامداران رعایت بهداشت و واکسیناسیون دام های خود بر علیه بیماری تب برفکی را جدی بگیرند

علی اکبر حدادزاده تصریح کرد: واکسیناسیون، مهم‌ترین و اساسی ترین روش پیشگیری و کنترل بیماری تب‌برفکی می باشد؛ لذا کوتاهی دامداران در انجام این امر، باعث بروز بیماری در گله و ایجاد تلفات، کاهش تولید شیر و گوشت و زیان اقتصادی فراوان به آنان می شود.

حدادزاده در ادامه گفت: در کنار انجام واکسیناسیون، پرهیز از ترددهای غیر ضروری بین دام ها، استفاده از لباس مخصوص هنگام ورود به دامپروری و دفن بهداشتی لاشه ها، از جمله اقدامات مهم در پییشگیری و کنترل بیماری می باشد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی و سایر بیماری های واگیر دام، حمل و نقل هر گونه دام زنده باید با اخذ مجوز حمل بهداشتی از دامپزشکی صورت گیرد و در غیر این صورت محموله توقیف و با افراد متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در پایان با بیان آنکه، مرگ و میر و تلفات بین جمعیت دامی، ایجاد تاول‌های دهانی و عدم تمایل دام به خوردن خوراک، ایجاد لنگش، کاهش تولید شیر و یا قطع ناگهانی آن و سقط جنین در دا‌م‌ها، از جمله علائم بیماری تب برفکی می باشد؛ از دامداران خواست، در صورت مشاهده علائم در اسرع وقت به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی مراجعه و یا با سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع دهند تا مراقبت‌های ویژه در مقابله با این بیماری و جلوگیری از گسترش آن صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار