امام جمعه ابرکوه :

توجیه و مطلع کردن مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان یکی از ضروریات است.

یزد(پانا) -امام جمعه ابرکوه با بیان این که مردم به نظام وفادار هستند، گفت: شبهه افکنی در افکار عمومی برخی افراد را به سرعت تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا توجیه و مطلع کردن مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان یکی از ضروریات است.

کد مطلب: ۹۷۳۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
توجیه و مطلع کردن مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان یکی از ضروریات است.

حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان که با محوریت انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ابراز کرد: اگر مردم بدانند که شرکت در انتخابات یک اقدام سیاسی نیست بلکه یک تکلیف و واجب شرعی در راستای حفظ نظام است، وسوسه، توطئه و شبهه پراکنی‌های دشمنان بی اثر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم به نظام وفادار هستند اما شبهه افکنی در افکار عمومی برخی افراد را به سرعت تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا توجیه و مطلع کردن مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان یکی از ضروریات است.

حجت الاسلام «مجتبی رحمت زاده» رئیس دادگستری ابرکوه نیز در این نشست اظهار کرد: قوه قضائیه ناظر و مجری انتخابات نیست اما بر حسب وظایف ذاتی خود از جمله پیشگیری از وقوع جرم و تعقیب و مجازات مجرمین که در قانون اساسی به آن تصریح شده است، در انتخابات دخالت می کند.

وی اذعان کرد: آن چه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه برخوردار بوده و رهبر انقلاب نیز در همه دوره های انتخابات بر آن تأکید داشته اند، حضور حداکثری مردم و حفظ شور انقلابی با رعایت قوانین و جلوگیری از ایجاد اختلال در روند انتخابات بوده و هست.

وی با تأکید بر این که انتخابات نیز تاکنون در همه دوره‌ها با صحت و سلامت برگزار شده است، افزود: این نوع برگزاری انتخابات ناشی از اعتقاد، تعهد و تخصص مجریان و ناظران و کاندیداها نسبت به اصول و مبانی ارزشی و انقلابی بوده که اگر چنین نبود، مانند سایر کشورها شاهد زد و بندهای سیاسی و وجود پول‌های کثیف در انتخابات بودیم.

رحمت زاده با تأکید بر اینکه کاندیداها باید اشراف کامل به قوانین داشته باشند، به بیان برخی از مفاد قانونی مربوط به انتخابات پرداخت.

«میثم رنجبر» دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه هم بیان کرد: با توجه به حوادث به وجود آمده و شرایط حاکم بر جامعه، حساسیت این دوره از انتخابات بسیار بالا است لذا شناخت ویژه نسبت به تخلفات انتخاباتی، رصد و پایش عملکرد اشخاصی که در بخش های مختلف انتخاباتی فعالیت دارند، ضروری است.

وی به اصل 156 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم تکلیفی است که بر عهده دستگاه قضا گذاشته شده و در همین راستا باید به موضوع تخلفات مربوط به قانون انتخابات، جرائم علیه اشخاص، جرائم مبلغان و ناظران انتخاباتی، جرائم علیه اموال و همچنین تبلیغات زود رس یا خلاف قانون و شئون اسلامی پرداخته و آن را به همه دست اندرکاران انتخابات تفهیم کند.

منبع:ایسنا یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار