رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان عنوان کرد:

نقش نمایندگان شورا و مجلس دانش آموزی در سیاست گذاری های آموزش و پرورش

همدان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان با بیان این که هدف شورای دانش آموزی ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون، همکاری و تقویت حس مسئولیت پذیری در دانش آموزان در عرصه های مختلف آموزش و پرورش است، بهره بردن از نظرات دانش آموزان برای اصلاح و ارتقاء قوانین، مقررات و برنامه ها را از اهداف انتخابات شورا و مجلس دانش آموزی بیان کرد.

کد مطلب: ۹۷۳۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نقش نمایندگان شورا و مجلس دانش آموزی در سیاست گذاری های آموزش و پرورش

رضا میرزایی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در آبان ماه در همه مدارس استان، گفت: روز چهارشنبه گذشته نیز این انتخابات در سطح شهرستان ها، مناطق و نواحی برگزار شد تا دانش آموزان منتخب هر منطقه و شهرستان مشخص شوند.

میرزایی افزود: در اواخر بهمن ماه نیز انتخاباتی در سطح استان برگزار خواهد شد که در آن تعدادی از دانش آموزان به عنوان نمایندگان دانش آموزان استان در مجلس دانش آموزی انتخاب می شوند.
رئیس سازمان دانش آموزی با تأکید بر تقویت روحیه خود باوری و خود ابتکاری در دانش آموزان، گفت: دانش آموزان باید به سرنوشت خود و سایر دانش آموزان اهمیت دهند و از هم اکنون برای به دست آوردن تجارب لازم و بر عهده گرفتن مسئولیت های مهم در آینده آماده شوند.
او در ادامه با بیان این که نظرات نمایندگان مجلس دانش آموزی در سیاست گذاری ها بسیار مؤثر است، گفت: نمایندگان دانش آموزان در مجلس دانش آموزی سال گذشته با انتقاد از برخی کتب درسی و ارائه نقدهای خود به مؤلفان کتب و مسئولین مربوطه، موفق شدند تا در اصلاح تعدادی از کتاب های درسی مؤثر واقع شوند.
میرزایی با اشاره به تأکید مدیرکل آموزش و پرورش بر استفاده از نظرات، انتقادات و پیشنهادات دانش آموزان منتخب شوارا و مجلس، اظهار کرد: به همین منظور سازمان دانش آموزی استان جلسه ای تدارک دیده است تا اعضای شورا و مجلس دانش آموزی با مدیرکل محترم دیدار کرده و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.
او از برگزاری ستاد اجرایی انتخابات مجلس دانش آموزی در روز یکشنبه به ریاست مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان و نایب رئیسی معاون پرورشی خبر داد که دبیر این جلسه نیز رئیس سازمان دانش آموزی خواهد بود.
در انتخابات شورای دانش آموزی در سطح شهرستان ها و مناطق از مجموع ١٢٠ هزار دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم، ١٢٠ نماینده به مرحله استانی راه پیدا می کنند که پس از رقابت در مرحله استانی ٧ دانش آموز دختر (و ٢ علی البدل) و هفت دانش آموز پسر (و ٢ علی البدل) به عنوان نمایندگان منتخب شورای دانش آموزی استان انتخاب می شوند که از این بین دو دانش آموز دختر و دو دانش آموز پسر که حائز بالاترین آراء هستند به مجلس دانش آموزی راه پیدا خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار