دانش آموزان استثنایی قزوین تجلیل شدند

قزوین (پانا) - همزمان با روز جهانی معلولان دانش آموزان استثنایی، معلمان و دانشجویان معلول قزوین تجلیل شدند.

کد مطلب: ۹۷۳۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان استثنایی قزوین تجلیل شدند

همزمان با روز جهانی معلولان، باحضور هدایت الله جمالی پور استاندار و خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده مدارس استثنایی، معلمان و دانشجویان معلول در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

استاندار قزوین در نشست با دانش آموزان و دانشجویان استثنایی استان قزوین ضمن گرامیداشت 12 آذر روز معلولان با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، اظهار کرد: معلولان را نباید جدا ازجامعه دید چرا که بسیاری از این افراد تاثیر گذارتر و موفق تر از انسانهایی بدون معلولیت جسمی عمل می کنند.

استاندار قزوین افزود: معلولان استعدادهای نهفته زیادی دارند که باید با ایجاد امکانات و انگیزه لازم به این قشر، شناسایی شده و شکوفا شوند.

وی بیان کرد: این افراد در تمامی عرصه ها ثابت کردند با وجود محدودیت هایی که دارند می توانند در جامعه حضور موفق و مثمر ثمری داشته باشند.

جمالی پور با بیان اینکه روز جهانی معلولان فرصت مناسبی است تا دیدگاه افکار عمومی را نسبت به معلولان تغییر دهیم، افزود: معلولیت‌ مانع فعالیت این قشر در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و حتی ورزش نشده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید معابر شهری برای عبور و مرور معلولان، سالمندان و جانبازان مناسب سازی شوند،اظهار داشت: توجه به این مهم می تواند زمینه فعالیت این قشر در عرصه های اجتماعی را به شکل بهتری فراهم کند.

وی با بیان اینکه بعضی از معلولان با وجود محدودیت جسمانی به موفقیت های ارزنده ای دست یافته و جزو دانشمندان مطرح جهان بوده و هستند که این نشان می دهد معلولان هیچ محدودیتی برای رسیدن به موفقیت های مورد نظر خود ندارند.

استاندار قزوین اضافه کرد: نباید به معلول نگاه ترحم آمیزی داشته باشیم چرا که این قشر هر جا اراده کردند نقش افرین بودند.

جمالی پور افزود: ممکن است به‌دلیل معلولیت محدودیت‌های جسمی و نبود برخی امکانات این خلاقیت و توانمندی‌ها بروز و ظهور پیدا نکرده باشد بنابراین ما مسئولان وظیفه داریم تا با ایجاد امکانات لازم زمینه پیشرفت و افزایش رفاه این قشر را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: این افراد (معلولان) اگر با نواقص جسمی مواجه هستند خداوند استعداد و توانمندی‌های بی بدیلی به آنان اعطا کرده که شاید افراد عادی از آن برخوردار نباشند.

یک هزار و 50 دانش آموز دارای معلولیت در مدارس استثنایی استان قزوین به تحصیل می پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار