با حضور مسئولان محلی

اجلاس نماز و مدرسه در شهرستان بهاباد برگزار شد

بهاباد ( پانا ) اجلاس استانی نماز ومدرسه روز گذشته با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان و مردم با رویکرد شیوه‌های دعوت به نماز در سالن حسینیه فاطمیه باغستان بهاباد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس نماز و مدرسه در شهرستان بهاباد برگزار شد

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز حوزه علمیه قم در این اجلاس با اشاره به نقش تاثیرگذار نماز در مسائل مختلف جامعه گفت: نماز راه را برای رسیدن به سعادت جامعه هموار می‌سازد.

حجت الاسلام محمد رحیمی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی این اجلاس این است که برنامه های متعددی برای دانش آموزان، معلمان، خانواده ها و ائمه جماعات ادارات و مساجد و مدارس در زمینه شیوه های دعوت فرزندان به نماز، آشنایی با فلسفه و آداب نماز باید تبیین شود اظهارداشت : ترویج فرهنگ نماز درجامعه ازضروریات دین مبین اسلام به شمار می رود.

وی افزود: نماز راس اسلام و مهم ترین عبادت ها است و همه وظیفه دارند در این زمینه با ستاد اقامه نمازهمکاری کنند تا بیش ار این نیز شاهد ترویج و توسعه نماز در جامعه باشیم.

رحیمی تصریح کرد :آموزش و پرورش و معلمان نقش مهم و مستقیم در تربیت دانش آموزان دارند لذا باید نسل سوم و چهارم انقلاب به گونه ای باید تربیت شوند که اولیاء و مربیان و مبلغین و روحانیون دغدغه مند باشند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد : یکی از مشکلات و ایجاد آسیب اجتماعی در جامعه عدم پایبندی به نمازو دستورات دینی و تعالیم اسلامی است که بزهکاری اجتماعی و آلودگی های معنوی را رقم می زند.

رحیمی با بیان اینکه کار اصلی دشمن کم‌رنگ جلوه دادن ارزش‌های دینی است، اظهار کرد: نماز از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که فاصله گرفتن از آن هر جامعه‌ای را از مسیرموفقیت جدا و مهیای زوال و نابودی می‌سازد.

وی با اشاره به اهمیت تولید محتوا در حوزه های فرهنگی بویژه در بحث نماز تصریح کرد: « فرصتی که فضای مجازی در اختیار ما گذاشته است در هیچ زمان و در هیچ تاریخی چنین فرصتی وجود نداشته است به شرطی که دست به دست هم دهیم و تولید محتوا کنیم..

این روحانی برجسته بااشاره به تربیت فرزندان واینکه فرزند آنگونه که پدر و مادر هستند تربیت می شوند نه آنگونه که می گویند و می خواهند. لذا والدین باید در عمل اهل نماز باشند افزود : پایه وستون دین نماز است .

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه نماز به عنوان یک فریضه وسیله تقرب به خالق بوده و نماد و پرچم دین مبین اسلام است افزود : اقامه نماز جماعت، توسعه و نشر فرهنگ نماز در مدارس، آموزش و تعلیم نماز برای کودکان و نوجوانان و همچنین بالا بردن آگاهی آنها، برگزاری همایش ها و مراسمات فرهنگی_دینی و... در فرهنگ سازی نماز بعنوان فریضه ای انسان ساز در مسیر ترویج سبک زندگی اسلامی_ایرانی بسیار تاثیرگذار است.

رحیمی در‌خصوص شاخصه‌های اهمیت نماز به محوریت نماز در امور مادی، دین، تکرار معنادار واژه صلوة در قرآن و روایات و حساسیت شیطان نسبت به نماز اشاره کرد و گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری بر سه شاخصه؛ همگانی شدن نماز، تبیین اهمیت نماز و آسان‌شدن دسترسی به نماز در ترویج نماز مهم است.

فرمانداربهاباد در این اجلاس با بیان اینکه مدرسه بهترین مکانی برای تبلیغ دین و نماز است و اگر فرزندانمان را در کودکی اهل نماز و رفتار اخلاقی کردیم در بزرگسالی مشکلی نخواهیم داشت : باید برای کودکان در سنین پایین سرمایه گذاری کنیم زیرا هر چه کارخانه بسازیم اما به آموزش اهمیت ندهیم راه به جایی نخواهیم برد.

وی گفت: اگر بخواهیم جامعه علوی و آرمانی داشته باشیم باید در مدارس سرمایه گذاری کرده و تلاش کنیم آموزش و پرورش به نقطه ایده ال برسد و الزامات اولیه را تامین کنیم تا معلم دغدغه معیشت نداشته باشد تا آینده کشور تضمین شود فرماندار شهرستان با اشاره به اثرات و فیوضات معنوی نماز وبابیان اینکه نماز وسیله تقرب به خدا و رهایی از مسیر شیطانی است افزود : نماز زیباترین حال بنده خداست و سلام به قرائت و رکوع و سجود است و تکریم یک فرد با نمازش است.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی نماز دور کننده انسان از منکر، حرام و زمینه ساز تقوا و اخلاق مداری است . نصیری اذعان داشت : برگزاری اجلاس نماز و برنامه هایی از این قبیل علاوه بر آشنایی با اهمیت این فریضه دینی تاکید کننده این مهم است که اعمال ما با نماز سنجیده می شود و اذان یادآور نماز اول وقت است که باید تلاش کنیم تا این فریضه دینی به نحو شایسته اقامه شود.

فرمانداربهاباد مدرسه را بهترین مکانی برای تبلیغ دین و نماز است و اگر فرزندانمان را در کودکی اهل نماز و رفتار اخلاقی کردیم در بزرگسالی مشکلی نخواهیم داشت.

وی گفت: اگر بخواهیم جامعه علوی و آرمانی داشته باشیم باید در مدارس سرمایه گذاری کرده و تلاش کنیم آموزش و پرورش به نقطه ایده ال برسد و الزامات اولیه را تامین کنیم تا معلم دغدغه معیشت نداشته باشد تا آینده کشور تضمین شود

فرماندار شهرستان با اشاره به اثرات و فیوضات معنوی نماز وبا بیان اینکه نماز وسیله تقرب به خدا و رهایی از مسیر شیطانی است افزود : نماز زیباترین حال بنده خداست و سلام به قرائت و رکوع و سجود است و تکریم یک فرد با نمازش است.

امام جمعه بهاباد هم در این اجلاس بر برگزاری نمازهای جماعت دربین دانش اموزان درمدارس تاکید کرد و اظهارداشت کانون تربیت اسلامی، خانه، مدرسه و مسجد است که سه ضلع تربیتی مهم به شمار می رود.

وی اضافه کرد: آموزش های ما باید موافق عقل و فطرت باشد تا تاثیر داشته باشد؛ به عنوان مثال زبان دانش آموزان برای آموزش مفاهیم، زبان قصه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد هم درادامه عنوا ن نمود : اگر می خواهیم فرزندان امیدوار و بانشاطی داشته باشیم، باید بدانیم این امر بر پایه اقامه نماز امکانپذیر است.

رئیس آموزش و پرورش بهاباد در ابتدایی مراسم نماز را از اهمیت بالا و ویژه ای برشمرد و گفت: رسالت همه پیامبرهای الهی دعوت به خدا پرستی و عبادت خداوند متعال است.

وی گفت: آیین نمازدر جامعه اسلامی رواج دهیم و با شوق و اشتیاق به نماز روی بیاوریم تا آثار آن در زندگی فردی و اجتماعی مشخص شود.

حسن رزاقی بهابادی تصریح کرد : باید مدرسه و مسجد در کنار هم به عنوان یک کانون تربیتی محسوب شود و در مساجد مسایل اجتماعی گفته شود و اداره آن نیز توسط خود مردم بویژه جوانان باشد.

وی بیان کرد: در آموزش و پرورش بیشترین تعلیم و تربیت باید ویژه دختران باشد و در امور تربیتی، کانون های مذهبی، ورزشی و دینی دختران را در اولویت قرار دهیم زیرا اگر یک مادر را درست تربیت کنیم یک نسل تربیت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار