محسن هاشمی: برای اتصال متروی تهران به اسلامشهر مسئولین همکاری کنند

اسلامشهر(پانا) - رییس شورای شهر تهران در جریان بازدید از پروژه مترو اسلامشهر به بررسی مسائل و مشکلات پیش رو در این پروژه با حضور مدیرعامل مترو تهران، مدیرعامل حمل و نقل ریلی وزارت کشور، شهرداران منطقه پرداخت.

کد مطلب: ۹۷۳۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: برای اتصال متروی تهران  به اسلامشهر مسئولین همکاری کنند

در جریان این بازدیدمحسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در سخنانی اظهار داشت: باید برای اتصال خط متروی تهران، اسلامشهر به شبکه متروی تهران مسئولین همکاری بیشتری داشته باشند.

او درادامه افزود:خطوط مترو تهران براساس ظرفیت‌هایی که طراحی شده به زودی پرنمی‌شودوبا افزایش مناطق مسکونی اطراف ایستگاه‌های مترو می‌توان از ظرفیت نهایی خطوط به خوبی استفاده کرد.

هاشمی با بیان اینکه پس از اتصال اسلامشهر به مترو با افزایش جمعیت و تردد از اسلامشهر به رباط‌کریم و دیگر شهرستان‌های اطراف استقبال از مترو افزایش پیدا می‌‎کند بیان داشت: یکصد و هشتاد هزار سفر طی روز از محور آیت الله سعیدی به سمت تهران و بلعکس، انجام می شود لذا باید مردم را با توجه به آلودگی هوا و افزایش قیمت بنزین به استفاده از مترو بیشتر ترغیب کرد.

رییس شورای شهر تهران گفت:طول خط مترو اسلامشهر نزدیک به ده کیلومتر است که از انتهای خط ۳ مترو (آزادگان) آغاز و پس از گذر از میدان نماز اسلامشهر تا پنج کیلومتر آن طرف‌تر ادامه می‌یابد و ضرورت داردخط 3 آزادگان به مترو اسلامشهر متصل شود و در سال‌های آتی با افزایش جمعیت و افزایش تردد از اسلامشهر به رباط‌کریم و دیگر شهرستان‌های اطراف و همچنین افزایش قیمت سوخت، استقبال از مترو هم افزایش پیدا میکند و اگر خط 3 تحمل بار مسافر به اسلامشهر را نداشته باشد از ایستگاه تبادل و انتقالی استفاده شود.

در ادامه حسین طلا شهردار اسلامشهر نیز در سخنانی اذعان داشت: اگر ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو برای مردم جذابیت نداشته باشند از آن استفاده نمی‌کنند پس باید شرایطی را برای مردم فراهم آوریم تا استفاده از مترو جذابیت لازم را برایشان داشته باشد.

او در ادامه گفت : با وجود تردد 180 هزار سفر مردم منطقه روزانه از محور آیت الله سعیدی به سمت تهران و بلعکس، احداث مترو علاوه بر کاهش سفرهای خودرویی از آلودگی هوا و آلودگی محیط زیست می کاهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار