در آئین معارفه رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی؛

وزیر ‌‌آموزش‌وپرورش تاکید کرد: الزام به هماهنگی مسئولان با روابط عمومی در اطلاع رسانی

عزت، استقلال و توانمندی در ارتباط و تصویرسازی رعایت شود

تهران (پانا) - وزیر ‌‌آموزش‌وپرورش در آئین معارفه رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، با اشاره اینکه ارتباط سازمان با سایر بخش‌های جامعه باید از طریق روابط عمومی برقرار شود، تأکید کرد: همه مسئولان آموزش‌وپرورش باید با هماهنگی روابط عمومی به ارائه برنامه‌ها، عملکردها یا پرسش‌ها بپردازند.

کد مطلب: ۹۷۳۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ‌‌آموزش‌وپرورش تاکید کرد: الزام به هماهنگی مسئولان با روابط عمومی در اطلاع رسانی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عصر امروز محسن حاجی میرزایی در آئین معارفه رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی که در سالن جلسات دفتر وزیر در ساختمان شهید رجائی برگزار شد، اظهار کرد: اگر آموزش‌وپرورش دو بال داشته باشد یک بال آن روابط عمومی و بال دیگر سایر قسمت‌ها است.

وی روابط عمومی را یکی از راهبردی‌ترین جایگاه‌ها در وزارتخانه دانست و تصریح کرد: انتظارات از روابط عمومی زیاد است و نزدیک‌ترین بخش به وزیر روابط عمومی است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: کارکرد اصلی روابط عمومی برقراری ارتباط مؤثر بین مردم و دستگاه است برخی از دستگاه‌ها به‌تدریج از مسئولیت خود دور می‌شوند و این روابط عمومی است که می‌تواند با برقراری ارتباط بخش‌های مختلف را در مسیر اهداف اصلی قرار دهد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی و آشکار روابط عمومی رصد نظرات جامعه در خصوص دستگاه مربوطه است و بخش دیگر از وظایف روابط عمومی رصد حرفه‌ای‌تر اخبار در همه بخش‌های دستگاه است.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: روابط عمومی باید درک روشنی ازآنچه در جامعه می‌گذرد داشته باشد لذا باید بداند چه جریانی در جامعه می‌گذرد.

وی اذعان کرد: روابط عمومی باید تلاش کند تا ارتباطات مناسب برقرار شود و از این طریق نبض جامعه را بگیرد و بداند خانواده‌ها، دانش آموزان، مدیران، معلمان، جامعه و سایر دستگاه‌ها در مورد ما چگونه فکر می‌کنند.

عضو کابینه تدبیر و امید بر فهم مشترک از موضوعات تأکید و عنوان کرد: روابط عمومی باید با اقشار مختلف جامعه رابطه برقرار کند و سعی کند با طیف‌های مختلف برخورد مناسب داشته باشد، لذا نمی‌شود با همه به شکل یکسان برخورد کرد.

وی گفت: روابط عمومی باید ذهنیت جامعه را رصد کند و به‌صورت هماهنگ در قبال آن عمل کند و علاوه بر جامعه، ذهنیت سایر دستگاه‌ها ازجمله مجلس را رصد کند و نظرات آن‌ها در خصوص آموزش‌وپرورش را استخراج کند.

حاجی میرزایی معرفی آموزش‌وپرورش به جامعه را از مهم‌ترین موضوعات کار روابط عمومی دانست و افزود: باید خود را به جامعه مناسب و مطابق واقعیت‌ها معرفی کنیم و این نکته، معمولاً خوب انجام نمی‌شود و معضلی است که در اغلب دستگاه‌ها وجود دارد.

وی یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها را مهارت معرفی خود و یا دستگاه برشمرد و افزود: روابط عمومی باید این معرفی را به‌خوبی انجام دهد و به سایر قسمت‌ها یاد بدهد که چگونه خود را معرفی کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: روابط عمومی به تعداد اقشار مختلف جامعه باید بیان متفاوت داشته باشد، همچنین وجه دیگر روابط عمومی سرعت عمل و کیفت مناسب در انتقال اخبار است.

وی اضافه کرد: مهم است که اطلاعات را خودمان در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم و اطلاعات با دقت و سرعت زیاد در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گیرد.

عضو کابینه تدبیر و امید تصویرسازی مناسب از آموزش‌وپرورش را یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی دانست و خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید تصویر مناسبی از آموزش‌وپرورش به جامعه منتقل کند، نباید تصویری مورد ترحم از آموزش‌وپرورش به جامعه منتقل شود و این نیازمند کار فوق‌العاده و داشتن اندیشه است و این موضوع نیازمند استفاده از همه افکار و اندیشه‌هایی است که وجود دارد و به همین دلیل باید از افراد و نیروهای خارج از روابط عمومی در این موارد استفاده شود.

وی افزود: برای تصویرسازی مناسب؛ عزت، استقلال و توانمندی سه اصلی است که باید در ارتباط و تصویرسازی رعایت شود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: هماهنگی بین بخش‌های مختلف بسیار مهم است و نمی‌توان افراد مختلف در مورد موضوعی واحد نظرات متضاد داشته باشند لذا روابط عمومی در ایجاد این هماهنگی باید نقش مؤثری داشته باشد.

وی ادامه داد: هر دستگاهی داشته‌ها و نداشته‌هایی دارد لذا نباید تنها به مشکلات پرداخت بلکه باید توانایی‌ها و داشته‌ها را نیز معرفی کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش بر نزدیکی چارچوب‌های ذهنی در آموزش‌وپرورش تأکید و عنوان کرد: ارتباط با رسانه بسیار مهم است باید پیوند صمیمانه و عزتمندانه با همه رسانه‌ها داشته باشیم.

حاجی میرزایی با اشاره اینکه ارتباط سازمان با سایر بخش‌های جامعه باید از طریق روابط عمومی برقرار شود، تأکید کرد: همه مسئولان آموزش‌وپرورش باید با هماهنگی روابط عمومی به ارائه برنامه‌ها، عملکردها یا پرسش‌های مخاطبان سازمان بپردازند.

شایان‌ذکر است از سوابق فریبرز حمیدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش؛ مشاور و جانشین وزیر آموزش‌وپرورش در ستاد مدرسه محوری، سرپرست مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی، معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع نیروی انسانی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران و معاون رسانه‌ای و فرهنگی روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار