به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین:

گرامیداشت روز معلولان دردبستان رودکی منطقه آب پخش برگزار شد

آب پخش،بوشهر(پانا)_ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش گفت : : یاری به معلولان کمک و یاری رساندن به هم نوع، فضیلتی بزرگ است .

کد مطلب: ۹۷۳۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت روز معلولان دردبستان رودکی منطقه آب پخش برگزار شد

با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش، تماری عضو شورا، حجت الاسلام زائر، رئیس اداره گاز ناحیه آب پخش، مدیر، آموزگاران دبستان رودکی و اولیاء دانش آموزان مراسم 12 آذر به مناسبت روز ناتوان وکم توان دردبستان رودکی آب پخش برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش اظهار داشت: معلولیت واژه‌ای است که بیشتر در ذهن ما به معنای یک ناتوانی معنی می‌شود و می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند، اما معلولان سرتاسر دنیا، بارها این را به اثبات رسانده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست.

اکرم پاپری گفت: درطرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌ها، بایستی توجه جدی به وضعیت معلولان و افراد کم توان جسمی صورت پذیرد، تا این بخش جامعه نیز، بتوانند از فضاهای عمومی شهر حداکثر استفاده را داشته باشند.

پاپری یادآور شد: زندگی افراد معلول رنگ و بوی دیگری دارد، افرادی که هر کدام‌شان در برابر نگاه‌ها و مشکلات پیش رو، قهرمان دنیای پیرامون‌شان هستند.

وی خاطر نشان کرد: یاری به معلولان کمک و یاری رساندن به هم نوع، فضیلتی بزرگ است و در اسلام سفارش زیادی به آن شده است. البته این کمک باید به حال کمک گیرنده مفید باشد و موجب ناراحتی او نشود.

مدیر دبستان رودکی نیز بیان داشت: دانش‌آموزان دارای معلولیت باید از سنین پایین در کنار افراد عادی زندگی کنند تا هم آنها شیوه تعامل صحیح با جامعه را یاد بگیرند و هم محدودیت این افراد برای جامعه عادی شود

منصور جوی یادآور شد: این مدرسه تنها دبستان استثنایی است که در منطقه آب پخش مشغول فعالیت می باشد و دانش آموزان معلول از مناطق اطراف نیز برای ادامه تحصیل در این دبستان ثبت نام می نمایند

جوی عنوان داشت: روز 12 آذر ماه روزیست که آن را باید با بهترین نوع ممکن جشن بگیریم زیرا با این کار به فرزندانمان خواهیم فهماند که به هیچ وج تنها نیستند و ما تا ابد در کنار آنها باقی خواهیم ماند

وی گفت: مدیریت در مدارس استثنایی بسیار فراتر از مدارس عادی می باشد چرا که امروزه دانش آموزان عادی می توانند مسئولیت های خود را انجام دهند اما دانش آموزان ناتوان و کم توان نیاز مند کسانی می باشند تا کارهایشان را انجام دهند و این نوع محدویت ها نباید مانع رشد آنها در جامعه گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار