امام جمعه زاهدان: نماز در مدارس مهم ترین محور تعلیم و تربیت به نسل جوان جامعه است

زاهدان (پانا)_ نماینده ی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه نماز در مدارس مهم ترین محور تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به نسل جوان جامعه است، گفت: عبودیت و بندگی اوج عزت برای انسان است و گستره تأثیرگذاری نماز در عرصه ی وجودی انسان بسیار حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۹۷۳۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه زاهدان: نماز در مدارس مهم ترین محور تعلیم و تربیت به نسل جوان جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی، صبح امروز در پنجمین اجلاس استانی نماز که در سالن شهید عالی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: نماز هم در عرصه ی فردی و هم در عرصه ی اجتماعی بسیار تاثیر گذار است که در عرصه ی فردی سبب می‌شود که انسان پله های رشد و کمال را طی کند و به سوی خدا برود.

او ادامه داد: در عرصه اجتماعی نماز سبب می‌شود که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج پیدا کند و از شیوع منکر در جامعه جلوگیری شود.

امام جمعه شهرستان زاهدان تاکید کرد: آموزش علمی برای فهمیدن حقیقت نماز و جایگاه نماز در جهت رشد و کمال و به سعادت رساندن فرد در جامعه باید جزو الویت ها قرار بگیرد.

او افزود: آموزش عملی نیز در کنار آموزش علمی با فهمیدن حلاوت و شیرینی نماز می‌تواند تاثیر گذاری زیادی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: برای پایه گذاری عمیق نماز در جامعه باید چند کار مهم را انجام دهیم که می توان به تقید به نماز اول وقت، احساس خوشحالی در نماز، الگو گیری از بزرگان و الگو دهی به نسل جوان، مشارکت همگانی در نماز، برنامه ریزی برای برپایی نماز و استمرار فعالیت ها اشاره کرد.

نماینده ی ولی فقیه در استان، ابراز کرد: اگر به دنبال حل مشکلات در جامعه هستیم، یک محور عمده نماز است و می بایست در جهت اقامه نماز و گسترش فرهنگ نماز، همگی تلاش کنیم.

امام جمعه زاهدان عنوان داشت: حاکمان اسلامی باید در صدد گسترش نماز در سطح جامعه باشند و این اولین وظیفه به قدرت رسیدن است که در آیات و روایات اسلامی نیز آمده است.

او خاطر نشان کرد: نماز در مدارس مهم ترین محور تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به نسل جوان جامعه است زیرا یکی از محور های مهم دستگاه تعلیم و تربیت، اقامه نماز است.

امام جمعه زاهدان در پایان، بیان داشت: باید برای اهتمام بیشتر به نماز از جاذبه ی ظاهری و همچنین جاذبه ی معنوی برای مشارکت همگانی و ترویج فرهنگ نماز استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار