پلیس فتا هشدار داد:

قلاب سایت‌های جعلی ثبت‌نام طرح معیشتی برای جیب مردم

تهران (پانا) - مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.

کد مطلب: ۹۷۳۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
قلاب سایت‌های جعلی ثبت‌نام طرح معیشتی برای جیب مردم

به‌گزارش خلیج‌فارس، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: مراقب وب سایت‌های جعلی با موضوع ثبت‌نام در طرح معیشتی دولت باشید.

سرهنگ مصطفی نوروزی در تشریح این خبر اظهار کرد: شهروندانی که موفق به دریافت سبد معیشتی دولت نشده‌اند، می‌توانند بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سامانه سبد معیشتی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و یا به سر شماره VEZART-REFA پیامک ارسال کنند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولان امر برای واریز کردن این بسته حمایتی، ساز و کارهای مناسب را در نظر گرفته‌اند بنابر این شهروندان باید نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند و به درخواست‌های غیرمعقول در این زمینه توجه نکنند.

سرهنگ نوروزی بیان کرد: در این‌خصوص برخی افراد شیاد با ارسال پیامک حاوی لینک وب سایت‌های جعلی با موضوع ثبت‌نام در طرح معیشتی دولت اقدام به هدایت افراد به صفحات فیشینگ و کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

او با اشاره به اینکه کلاهبرداران با این شیوه به‌دنبال دریافت شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضا و cvv۲ هموطنان هستند، بیان کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.

به‌گزارش سایت پلیس، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار جرایم برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی، شهروندان در اسرع‌وقت نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف از طریق بانک‌های عامل اقدام و در صورتی‌که هموطنان به‌هر دلیلی با ورود به سایت‌های جعلی نسبت به درج اطلاعات کارت بانکی خود اقدام نکردند بایستی بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند.

سرهنگ نوروزی گفت: شهروندان، اخبار مربوط به هرگونه ارائه خدمات دولتی را صرفا از سوی مبادی رسمی پیگیری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار