برگزاری دوره تربیت مدرس استانی پیشگیری های رشد مدار از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم

اردبیل (پانا) - در راستای تقویت و توسعه پیشگیری های رشد مدار از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم در مدارس،دوره تربیت مدرس استانی با شرکت 120 مدرس با مشارکت دادگستری اردبیل برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۷۳۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره تربیت مدرس استانی پیشگیری های رشد مدار از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم

درآیین آغازین کارگاه، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل با بیان اینکه در سالتحصیلی 98-97 ،50 درصد مدارس استان تحت پوشش برنامه پیشگیری رشد مدار بودند، از توسعه ده درصدی آن در سالتحصیلی جاری خبر داد و گفت:در سالتحصیلی جاری 60 درصد مدارس برابر سیاستهای ابلاغی وزارت آموزش و پرورش تحت پوشش برنامه پیشگیری رشد مدار از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم خواهندبود.

سید غلامحسن خلیلی موسوی ،پیشگیری رشد مدار را بخشی از فرآیند پیشگیری های اجتماع محور دانست و افزود: براساس مطالعات جهانی انجام شده ،این برنامه جزو برنامه های اثربخشی و تاثیرگذار بوده و مادر جهت تقویت آن، آموزش و توانمند سازی هم زمان معلمان و والدین را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

او از ستاد مبارزه با مواد مخدر،دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به جهت مشارکت در اجرای مطلوب این برنامه تشکر و قدر دانی نمود.

مدیرپیشگیری های اجتماعی دادگستری کل استان هم طی سخنانی بر اهمیت سنین مدرسه در شکل گیری شخصیت های افراد و تثبیت خصایص اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان پرداخت و آموزش مهارتهای اجتماعی ،ارتباطی و مراقبتی را به صورت رشد مدار و متناسب شرایط رشدی ،جسمانی و عقلانی آنان ارزشمند بیان نمود.

فروزنده ،مدارس را بهترین محل برای حل مسایل اجتماعی و فرهنگ سازی بیان و از توجه ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به این موضوع خبر داد.

در جریان این کارگاه ، مدرسان شرکت کننده ضمن آشنایی با فرآیند، سرفصلها ، شیوه اجرا وآموزش و مستندسازی فعالیتها، کارگاه های لازم را گذرانده و بعنوان مدرس در سطح مناطق و نواحی تجربیات خود را دراختیار سایر مدرسین قرار خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار