در کارگاه آموزشی مدیران مدارس آباده عنوان شد:

بررسی راهکارهای مبارزه با شیوع آنفولانزا

آباده (پانا) -معاون شبکه بهداشت آباده برضرورت تمرین همگانی وهماهنگی آموزش وپرورش وشبکه بهداشت ودرمان برای مبارزه با شیوع آنفولانزا تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۷۳۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی راهکارهای مبارزه با شیوع آنفولانزا

حمیدرضا کریمی باتوجه به اهمیت سلامت دانش آموزان ومعلمان و دیگر افراد جامعه، به توضیح انواع مختلف این ویروس پرداخت وبا توجه به تغییر شکل دادن وخطرناک شدن این ویروس به بررسی راهکارهای مبارزه با آن پرداخت.

او علائم اولیه این بیماری را شامل خستگی شدید و درد عضلانی، حالت تهوع شدید و بعد از آن تب و سرفه‌های خشک برشمرد و افزود: در صورتی که با مصرف مایعات فراوان و استراحت بیماری بهبود نیافت،مراجعه به بیمارستا ن برای درمان ومراقبتهای ویژه الزامی است.

کریمی کودکان زیر شش سال ،مادران باردار،سالمندان وبیماران تنفسی ودارای شرایط خاص را در ردیف قشر آسیب پذیر دانست وبرلزوم بالا بردن سیستم ایمنی ومراقبت از آنان تاکید کرد.

استفاده از ماسک وشستشوی مرتب دستها ،تغذیه مناسب واستفاده از واکسن در زمان مناسب توصیه دیگر کریمی به مدیران برای سلامت دانش آموزان ومعلمان بود.

وی باتشکر از مسوولین آموزش وپرورش،برگزاری چنین کارگاههایی را ضرورتی برای بالا بردن آگاهی جامعه ومبارزه با شیوع این ویروس اعلام کرد و تمرین همگانی برای مبارزه با شیوع بیماری را ضروری دانست.

فریده فتحی، کارشناس مسوول تغذیه شهرستان آباده نیز در ادامه به بیان چگونگی اجرای برنامه ویتامین‌گیری دانش آموزان در مدارس متوسطه پرداخت.

توزیع بسته‌های قرص و مکمل های آهن به مدیران مقطع متوسطه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار