نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در اولین اجلاسیه نماز:

مصون ماندن از خطرات و رسیدن به کمالات بشری، در گرو اهمیت و توجه به نماز

زنجان (پانا) - اولین اجلاسیه بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در شهرستان سلطانیه باحضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات علامه حلی برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۷۳۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مصون ماندن از خطرات و رسیدن به کمالات بشری، در گرو اهمیت و توجه به نماز

آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این اجلاس ضمن اشاره به اهمیت نماز در زندگی بشری، اظهار داشت: نماز بهترین وسیله برای رسیدن به تعالی و مقام قرب الهی است و محکم ترین حصن برای صیانت از خطرات بی شماری است که وجود انسان را تهدید می کند.

نماز ستون دین و شعر بلند بندگی است

وی با بیان این مطلب که نماز معراج مومن است، افزود: این کلمه طیبه الهی و هدیه خدای متعال به انسان ها کلید رسیدن به تمامی مقامات والای معنوی است و برهمین اساس است که نماز ستون دین و شعر بلند بندگی است.

امام جمعه زنجان در ادامه گفت: شخصیت ممتاز و بی نظیر پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) که اشرف مخلوقات عالم است و برای رسیدن زمان نماز، لحظه شماری کرده و دل و جان خود را برای سخن گفتن با خداوند متعال آماده می ساخت و این جایگاه و ارزش نماز را برای ما امت آن پیام آور مهر و رحمت نمایان می سازد.

دانش آموزان عزیز، رابطه خود با خدای متعال هرچه می توانید تقویت کنید.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن توصیه به جوانان و نوجوانان در اهمیت دادن به موضوع نماز و نقش تعیین کننده خانواده ها در تحقق این مهم، ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب شما جوانان را نقطه اتکال و امید آینده ایران اسلامی بیان فرموده اند و بنده نیزعرض می کنم که دانش آموزان عزیز، رابطه خود با خدای متعال هرچه می توانید تقویت کنید.

وی در پایان ضمن تجلیل از فعالیت های صورت گرفته در حوزه نماز در آموزش وپرورش استان زنجان، افزود: نماز راه رسیدن به کمالات بشری و مصون ماندن از خطرات متعددی است که همواره در حال تهدید سرمایه های معنوی انسانها است.

جعفر گنج خانلو معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در حاشیه این اجلاسیه، ضمن تقدیر از برگزاری هرچه با شکوه تر اجلاسیه نماز در سلطانیه، گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان به مدد شرکای امین و دلسوز خود در بحث نماز و اقامه نماز، آمادگی آن را دارد که قدمهای بلندی را در این خصوص بردارد و این را وظیفه خود می داند از تمامی کسانی که کمک کار آموزش و پرورش هستند قدردانی نماید.

وی با اشاره به اثرات بی شمار نماز در تربیت نسل بالنده آینده ایران اسلامی از تلاشهای صورت گرفته در اداره آموزش و پرورش شهرستان سلطانیه تشکر نمود.

شایان ذکر است در پایان اولین پیش اجلاسیه نماز در شهرستان سلطانیه از دانش آموزان فعال در عرصه نماز و خادمان و برگزیدگان حوزه نماز در مدارس با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار