10 آذر آغاز ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس در ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر

بوشهر(پانا)_ سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس در فرمانداری‌های بوشهر، دشتستان، کنگان و دشتی از دهم آذر ماه آغاز شده است .

کد مطلب: ۹۷۳۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
10 آذر آغاز ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس در ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، خسرو دهقانی با تشریح برنامه‌های برگزاری انتخابات اظهار داشت: از روز یکشنبه ۱۰ آذر با فرمان وزیر کشور، فرآیند اجرای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد .

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر بیان کرد: همزمان با فرآیند تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات، ثبت نام از داوطلبان نیز از همین تاریخ به مدت یک هفته انجام خواهد می شود .

وی افزود: ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ۱۰ آذر تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۶ آذر جمعا به مدت هفت روز به عمل خواهد آمد.

دهقانی افزود: داوطلبان نمایندگی چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر می‌توانند در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک لازم به چهار فرمانداری‌ مرکز حوزه‌ انتخابیه در استان یعنی فرمانداری‌های بوشهر، دشتستان، کنگان و دشتی یا در تهران به وزارت کشور و در خارج از کشور نیز به نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت‌نام کنند.

وی یادآور شد: فرایند ثبت‌نام به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و به داوطلبان توصیه می‌شود برای تسهیل و تسریع در فرایند نام نویسی، ثبت نام خود را به روز آخر موکول نکنند.

دهقانی افزود: کسانی که قصد داوطلبی و ثبت نام در انتخابات مجلس را دارند علاوه بر شرایط مندرج در قانون باید حداقل ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال سن و حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن داشته باشند.

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر اضافه کرد: به منظور بالا بردن سطح آمادگی لازم عوامل اجرایی، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف توسط ستاد انتخابات استان، مانور موفقی نیز روز پنج شنبه هفتم آذر همزمان در همه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برگزار شد که این مانور می تواند به بهبود فرایند برگزاری انتخابات و به خصوص استفاده بهتر از ابزارهای الکترونیک و همچنین شناسایی و رفع نواقص در امر برگزاری انتخابات کمک کند.

دهقانی با اشاره به اصلاحیه‌های قانون انتخابات افزود: از جمله مهم ترین اصلاحیه ها حد نصاب آرای نامزدها در مرحله اول برای راه یابی به مجلس است که از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار