قرائتی: معلمان در انتقال علوم کاربردی اهتمام داشته‌ باشند

تهران (پانا) - رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به نقش معلمان در انتقال علوم به اذهان نسل نو گفت: معلمان در انتقال علوم کاربردی و مطلوب به نسل آینده اهتمام ویژه‌ای داشته‌ باشند.

کد مطلب: ۹۷۳۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
قرائتی: معلمان در انتقال علوم کاربردی اهتمام داشته‌ باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز سه‌شنبه در نشست گفت و گوی دینی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ارومیه با بیان اینکه معلمان با اثرگذاری در این نسل، عهده‌دار ترسیم راه شهدا به آیندگان هستند، افزود: معلمان با تبیین راه شهدا رسالت خود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه نباید به هر قیمتی معلمی را رها کرد زیرا نسل آینده به عنوان امانتی در دستان آنهاست اظهار داشت: امانتدار خوب بودن از نشانه‌های اصلی معلمان مومن است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: شهیدان «محمدعلی رجایی» و «مجتبی نواب صفوی» با اعتقاد قلبی به نوع کار و فعالیت خود، انقلابی تصمیم گرفتند، بنابراین اساتید و دانشجویان نیز باید با اعتقاد به حرفه خود دوستدار شغل معلمی باشند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه خاص و ویژه نماز در دین اسلام، تعمیق و توسعه فرهنگ اقامه نماز را نیازمند توجه همگان دانست.

حجت‌الاسلام قرائتی، با بیان اینکه همه کمالات در نماز نهفته است، ادامه داد: سفارش همگان به نماز اول وقت و عزم و اراده در برپایی آن امری مهم و ضروری است.

وی نکته‌های مهم موجود در نماز را ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد بیان کرد و گفت: حضور در صحنه، نظم، مردمی بودن و بسیاری از موارد مهمی در این فریضه نهفته است که با افزایش کیفیت نماز و جدی شدن این فریضه در زندگی، همه کارها الهی و رنگ واقعی به خود خواهد گرفت.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دانشجویان نباید نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت باشند، اظهار داشت: معلمان و دانشجویان در امور کشور مسوول هستند.

وی اظهار داشت: معلمان به دلیل نقش مهم‌شان در تربیت انسان و ساختن آینده سرمایه‌دارترین افراد کشور هستند.

حجت‌الاسلام قرائتی، با بیان اینکه مطالعه باید در راس کارهای دانشجومعلمان باشد، گفت: دانشجویان نباید به کتاب‌های دانشگاهی اکتفا کنند چرا که تربیت نسل جدید کار مشکلی است و با کتاب‌های درسی تربیت کامل نمی‌شود.

وی در حاشیه این نشست با کارکنان ستادی معاونت نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز دیدار و گفت و گو کرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور به منظور شرکت در دومین اجلاس استانی نماز که در ارومیه برگزار شد به آذربایجان‌غربی سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار