تقدیم پیام روحانی به شینزوآبه توسط عراقچی

تهران (پانا) - سید عباس عراقچی،معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهوری کشورمان بعد از ظهر امروز با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دیدار و پیام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان را تقدیم وی کرد.

کد مطلب: ۹۷۳۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تقدیم پیام روحانی به شینزوآبه توسط عراقچی

در این دیدار شینزوآبه ضمن تشکر از پیام رئیس جمهوری کشورمان، به سفر خود به تهران اشاره و ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان از استمرار مشورت‌های سیاسی بین دو کشور استقبال کرد.

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت ژاپن کماکان از برجام حمایت می‌کند و به نقش دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.

در این دیدار عراقچی معاون وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور کشورمان ضمن ابلاغ سلام آقای روحانی و تقدیم پیام ایشان گفت: « سفر شما به ایران یک نقطه عطف در روابط دو کشور بود.»

او با اشاره به طرح صلح هرمز که از سوی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد گفت: «جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ امنیت و صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند را به حمایت از ائتلاف امید یعنی" ابتکار صلح هرمز" دعوت می‌کند. در این رابطه با توجه به نقش منحصر بفردی که ژاپن دارد ما آماده همکاری و رایزنی های بیشتر با ژاپن در این زمینه هستیم.»

عراقچی همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در برجام را تشریح و اعلام کرد در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام بازگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار