عضویت چشمگیر کودکان و نوجوانان در کتابخانه های عمومی آستانه اشرفیه

آستانه اشرفیه (پانا) - مسئول کتابخانه های عمومی آستانه اشرفیه گفت: امسال کتابخانه های عمومی این شهرستان با استقبال و عضویت چشمگیر کودکان و نوجوانان روبرو شده است.

کد مطلب: ۹۷۳۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
عضویت چشمگیر کودکان و نوجوانان در کتابخانه های عمومی آستانه اشرفیه

رقیه زرگری اظهار داشت: این شهرستان از وجود چهار کتابخانه عمومی در مناطق شهری آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر و روستاهای چهارده و دهنه سر سفید رود بهره مند است.

وی تعداد اعضای این کتابخانه ها را ۳ هزار و ۶۸۵ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد این اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

وی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان را از سیاست های امور کتابخانه ها عنوان و تصریح کرد: به این منظور طبق هماهنگی های صورت گرفته با ادارات آموزش و پرورش ، دانش آمزان مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان در قالب برنامه های بازدید با فعالیت های کتابخانه های عمومی این منطقه آشنا شده اند ، ضمن آنکه همکاران کتابدار شهرستان نیز با حضور در مدارس و برگزاری نشست های مختلف فرهنگی با موضوع کتاب با دانش آموزان ،آنان را با فرهنگ کتاب خوانی آشنا کردند.

به گفته زرگری این فعالیت های فرهنگی موجب افزایش علاقه کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی و در نتیجه عضویت آنان در کتابخانه های عمومی شهرستان شده است.

این مسئول توجه به کتاب و کتابخوانی را در توسعه فرهنگی منطقه موثر دانست و اظهار داشت: شهرستان آستانه اشرفیه از لحاظ فضای کتابخانه ای رتبه دوازدهم و از نظر دسترسی به کتابخانه رتبه سیزدهم استان را به خود اختصاص داده ، که ارتقاء وضعیت موجود این منطقه در این خصوص نیازمند افتتاح کتابخانه های جدید است.

زرگری با بیان اینکه از نظر وجود منابع کتابخانه ای این شهرستان در رتبه نهم استان قرار دارد یادآور شد: تعداد منابع کتابخانه های عمومی این شهرستان ۶۲ هزار و ۹۷۸ نسخه کتاب است و در یکسال گذشته ۸۶ هزار و ۲۲۵ نسخه کتاب بصورت امانت به اعضاء کتابخانه های عمومی منطقه داده شده است.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر با حدود ۱۰۶ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار