طرح دادرس در دبیرستان حضرت خدیجه کبری(س) اصفهان برگزار شد

اصفهان (پانا) - با حضور معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان، رییس، مسئولین جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان طرح دادرس در دبیرستان حضرت خدیجه کبری(س) اصفهان برگزار شد

کد مطلب: ۹۷۳۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح دادرس در دبیرستان حضرت خدیجه کبری(س) اصفهان برگزار شد

شهریار انصاری رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در برگزاری این دوره گفت: یکی از طرح هایی که با همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش اصفهان در حال اجرا می باشد، طرح دادرس است که مخفف دانش آموزان آماده در روزهای سخت می باشد.
وی افزود: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی، خود امدادی و دگر امدادی و نهادینه کردن فرهنگ امداد و کمک های اولیه بین دانش آموزان می باشد.
انصاری گفت: ما معتقدیم دانش آموزان گروهی هستند که می توانیم این آموزش ها را در آنان نهادینه کنیم و اثرات مثبت آن را در آینده در جامعه مشاهده نماییم.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت: در این طرح 8 مبحث آموزشی شامل پناهگیری، خروج اضطراری، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، بانداژ، احیا، سی پی آر و ارزیابی مصدوم به دانش آموزان آموزش داده می شود. دانش آموزان پس از فراگیری این دوره ها در قالب تیم های 14 نفره، سازماندهی شده و با دیگر دانش آموزان در سطح شهرستان به رقابت می پردازند. برترین آنان در این رقابت ها در قالب تیم منتخب استانی به رقابت های کشوری راه پیدا می کنند.
وی تصریح کرد: ما معتقدیم دانش آموزان پس از فراگیری این دوره ها می توانند در صورت بروز هرگونه حادثه تا قبل از رسیدن تیم های امدادی به محل وقوع حادثه، باعث نجات جان افراد آسیب دیده باشند. این دانش آموزان سفیران جمعیت هلال احمر در بین خانواده و در جامعه هستند. از نظر هلال احمر، آموزش های امداد و هلال احمر ضرورت دارد و تمام افراد جامعه باید این آموزش ها را فراگیرند.
وی در پایان گفت: طبق آمار گروه پژوهش جمعیت هلال احمر آمادگی خانواده های ایرانی در هنگام وقوع حوادث حدود 9.3 درصد می باشد که نشان دهنده آمار پایینی است و نیاز است با آموزش های پایه این آمادگی را در جامعه افزایش دهیم و آسیب پذیری در جامعه کاهش یابد.
زهرا طبیبی مربی امداد و نجات هلال احمر نیز با تاکید بر هدف برگزاری این طرح گفت: هدف اصلی برگزاری این طرح آمادگی دانش آموزان در روز های سخت می باشد و نیاز است که دانش آموزان از دوران نوجوانی آموزش های لازم را در این خصوص داشته باشند.
وی افزود: دانش آموزان و خانواده آنان می توانند با کامل کردن دوره های آموزشی امداد، باعث بوجود آمدن خانواده ای آماده در هنگام وقوع حادثه می شود که این امر سبب کاهش آسیب ها و خسارات وارده به افراد است.
گفتنی است طرح دادرس با حضور مسئولین جمعیت هلال احمر اصفهان در دبیرستان حضرت خدیجه کبری (س) اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار