معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

کانون ها می توانند به اصلی ترین مرکز یادگیریِ مهارت های حرفه ای و اجتماعی دانش آموزان تبدیل شوند.

کرمانشاه (پانا) - علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از نمایشگاه دستاورد کانون ها در کرمانشاه بازدید کرد.

کد مطلب: ۹۷۳۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کانون ها می توانند به اصلی ترین مرکز یادگیریِ مهارت های حرفه ای و اجتماعی دانش آموزان تبدیل شوند.

علیرضا کاظمی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا گفت: با توجه به سند تحول بنیادین مدارس، تنها مرکز یادگیری و تربیتی نیستند بلکه می بایستی همه‌ی ظرفیت های تربیتی موجود در سطح شهر از جمله کانون،اردوگاه،دارالقرآن،مساجد،نماز جمعه و اردوی راهیان نور را موقعیت تربیتی دید از این رو مدرسه تنها موقعیت تربیتی در آموزش و پرورش نیست اما اصلی ترین و محوری ترین موقعیت است.

وی تصریح کرد:اگر کانون ها احیا شوند و ما بتوانیم در این مکان ها ظرفیت سازی کنیم،جذابیت های لازم را برای حضور دانش آموزان فراهم کنیم و مطابق با نیازهای دانش آموزان برنامه‌ های این مکان فرهنگی را به روز کنیم کانون ها می توانند به اصلی ترین مرکز یادگیریِ مهارت های حرفه ای و اجتماعی دانش آموزان تبدیل شوند.

با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس دانش آموزی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت عنوان کرد:از محوری ترین برنامه های ما برای تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان انتخابات شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی می باشد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه هدف ما افزایش گستره ی حضور دانش آموزان در فضاهای عمومی و اجتماع است گفت:در انتخابات این دوره هدف گذاری ها بر تشکیل مجلس دانش آموزی در استان ها بوده و اینگونه ما می توانیم نقش پذیری را در بدنه دانش آموزان بیشتر کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت اظهار کرد:در مجلس و شوراها دانش آموزان به عنوان نیروهای توانمندی برای ورود به عرصه های سیاسی و اجتماعی تربیت می شوند و احساس مسئولیت می کنند.بهترین تمرین دموکراسی،نقدپذیری،مسئولیت پذیری و نهادینه شدن آموزها های اجتماعی برای دانش آموزان در شورا و مجلس دانش آموزی اتفاق می افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار