رشد ۱۵ درصدی تلفات حوادث رانندگی در مهر ماه امسال

بیش از ۱۱ هزار نفر در تصادفات ۷ ماهه جان خود را از دست داده‌اند

تهران (پانا) - طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی در مهر ماه سال جاری یک‌هزار و ۶۷۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل۱۵.۴ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۷۲۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۵ درصدی تلفات حوادث رانندگی در مهر ماه امسال

به گزارش به روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور،​ در مهر ماه سال جاری یکهزار و ۶۷۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک‌هزار و ۴۴۷ نفر بود، ۱۵.۴ درصد افزایش یافته است. از کل تلفات مهر ماه امسال یک‌هزار و ۲۹۵ نفر مرد و ۳۷۵ نفر زن بودند.

در این مدت استان‌های خوزستان با ۱۲۵، تهران با ۱۲۱ و فارس با ۱۰۷ بیشترین و استا‌ن‌های اردبیل با ۲۰، گلستان و چهار محال و بختیاری هر کدام با ۲۳ و کهگیلویه و بویراحمد با ۲۴ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

در این مدت یکهزار و ۱۳۱ نفر در مسیرهای برون شهری، ۳۸۷ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۲۲ نفر در مسیرهای روستایی، شش نفر در راه های اختصاصی و ۲۴ نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست داده اند.

در مهر ماه امسال همچنین ۳۲ هزار و ۸۰۸ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و نه هزار و ۴۳ نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

مرگ بیش از ۱۱ هزار نفر در تصادفات 7 ماهه

در هفت ماهه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی با رشد ۲.۱ درصدی مواجه بوده، در این مدت ۲۲ هزار و ۲۸ نفر نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مدت مشابه سال قبل، ده هزار و ۷۹۹ نفر بوده است.

از کل تلفات تصادفات هفت ماهه، هشت هزار و ۵۷۸ نفر مرد و و دو هزار و۴۵۰ نفر زن بودند. بیشترین تلفات هفت ماهه امسال مربوط به استان های فارس با ۸۵۰، خراسان رضوی با ۷۷۸ و تهران با ۷۷۷ مورد و کمترین آن با ۱۱۳ نفر مربوط به ایلام، ۱۴۹ نفر استان چهارمحال و بختیاری و ۱۵۵ فوتی مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است.

در این مدت ۲۲۷ هزار و ۸۳۶ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی جزئی داشته است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار