متن و حاشیه دومین روز ثبت نام شرکت در انتخابات مجلس؛ 1551 نفر ثبت نام کردند

برادر رئیس سازمان برنامه و بودجه انصراف داد، پسرش ثبت نام کرد

تهران (پانا) -دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور و همچنین سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی‌­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ۸ صبح امروز (دو شنبه) آغاز شد.

کد مطلب: ۹۷۲۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
متن و حاشیه دومین روز ثبت نام شرکت در انتخابات مجلس؛ 1551 نفر ثبت نام کردند

داوطلبان این انتخابات تا ۱۶ آذر فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن.

اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن.

یک قطعه عکس ۴*۳ جدید.

اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن).

اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی.

اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.

پیرترین و جوان‌ترین ثبت‌نام کنندگان

نظام ملک‌شاهی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران در محل ثبت نام داوطلبین نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس گفت: «خوشبختانه مشکل خاصی در رابطه با ثبت نام داوطلبان نداشتیم. فقط یک مورد مشکل درخصوص ثبت نام برخی داوطلبان داشتیم. برابر آیین نامه ثبت‌نام کنندگان باید اصل و‌ کپی مدرک تحصیلی را ارایه دهند ولی در برخی موارد داوطلبان اصل مدرک را ندارند و در روند ثبت نام با مشکل مواجه می‌شوند. ثبت‌نام کنندگان می‌توانند پیش از مراجعه برای ثبت نام تاییدیه مدرک تحصیلی را از مراکز دانشگاهی خود بگیرند.»

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: «مراجعه‌کنندگان حتما به اطلاعیه‌های اعلام شده از سوی وزارت کشور درخصوص ثبت نام توجه کنند و اصل و کپی مدارک را به همراه داشته و همچنین افرادی که شامل ماده ۲۹ هم بند (الف) و هم بند (ب) می‌شوند باید استعفانامه‌های خود را داشته باشند.»

او با بیان اینکه «جوانترین متقاضی ثبت نام در روز گذشته ۳۰ ساله و ‌پیرترین ۷۵ ساله بوده است»، تصریح کرد: «پیش‌بینی ما این است که در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیش از سه هزار نفر ثبت نام کنند و توصیه می‌کنیم مردم زودتر برای ثبت نام مراجعه کنند.»

ملکشاهی در پاسخ به سوالی درباره علت طولانی بودن روند ثبت نام داوطلبان بیان کرد: «نرمال زمان ثبت نام ۴۵ دقیقه است و داوطلبان هر چقدر مدارک خود را زودتر آماده کند معطلی در روند ثبت نام نخواهند داشت. ۱۲۰ کاربر مراحل ثبت نام را برای افراد متقاضی انجام می‌دهند. روز گذشته و امروز تنها ۶۰ درصد کاربران فعالیت می‌کردند. طی دیروز و امروز ۲۲۲ نفر در مجموع در وزارت کشور و در فرمانداری در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ثبت نام کرده‌اند.»

انصراف برادر، ثبت نام فرزند

روز گذشته بود که علی نوبخت حقیقی، برادر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه که در مجلس دهم از حوزه انتخابیه تهران حاضر شده بود در پیامی با انتقاد از مواضع انفعالی اتخاذ شده در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در یازدهمین دوره انتخابات قوه مقننه ثبت نام نخواهد کرد.

در این میان اما امروز (دوشنبه) توحید نوبخت، فرزند رئیس سازمان برنامه و بودجه برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از وزارت کشور در حوزه انتخابیه رشت ثبت نام کرد.

ثبت نام یک رسانه‌ای نزدیک به قالیباف

سعید احدیان، مدیرمسئول روزنامه خراسان که از جمله فعالان رسانه‌ای نزدیک به محمد باقر قالیباف، شهردار اسبق تهران محسوب می‌شود نیز امروز با حضور در ستاد انتخابات از حوزه انتخابیه تهران برای ثبت نام در انتخابات مجلس ثبت نام کرد. او البته تاکید کرد که به «احتمال فراوان حوزه انتخابیه‌اش را تغییر خواهد داد.»

او همچنین درباره گرایش سیاسی‌اش نیز گفت: «به جریان اصولگرایی تعلق دارم و در بین اصولگرایان به جریان نواصولگرایی و قالیباف نزدیک‌تر هستم.»

آخرین آمار ثبت نام کنندگان

سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور ظهر امروز (دوشنبه)در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام‌ در انتخابات مجلس یازدهم گفت: «امروز از هشت صبح کار ما آغاز شد و تا این لحظه ۶۰۵ نفر مراجعه به ستادها کرده اند که از این میزان ثبت‌نام ۳۸۰ نفر نهایی شد و کار ثبت‌نام مابقی در حال انجام است.»

او بیان کرد: «در مجموع ۱۵۵۱ نفر از روز گذشته تا این لحظه ثبت‌نام کردند که کار ثبت‌نام ۱۲۶۰ نفر انجام شده است. از این میزان ۹۱ درصد آقایان هستند و مابقی را بانوان تشکیل می‌دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار