زنگ گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در مدرسه مرحوم میهن‌دوست ساری نواخته شد

ساری (پانا) - زنگ گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در مدرسه مرحوم میهن‌دوست ساری با حضور رییس آموزش و پرورش استثنایی مازندران نواخته شد.

کد مطلب: ۹۷۲۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
زنگ گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در مدرسه مرحوم میهن‌دوست ساری نواخته شد

سیدحسین قاسمی در مراسم گرامی‌داشت روز معلولین گفت: نام گذاری روز جهانی معلولین باید فرصتی باشد تا معلولان در یابند که استعدادهای خلاّق هنری و فکری خود را رشد داده و آن را نه تنها برای منافع خود، بلکه برای غنی سازی جامعه به‌کار گیرند، به این منظور، باید دسترسی آنان برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی تضمین شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران، با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولان با عنوان " توانمندسازی و ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت در دستیابی به توسعه ی فراگیر عادلانه و پایدار " افزود: استفاده از اماکن عمومی، معابر و محیط شهری حق قانونی معلولان است و فضاسازی مناسب شهری برای معلولان و ایجاد فرصت های برابر آموزشی، اجتماعی، اقتصادی با تسهیل در مبلمان شهری و استاندارد سازی سازه ها و تاسیسات از مسائلی است که باید با جدیت برای این قشر به آن توجه شود.

او با تاکید بر توانمندسازی معلولان تصریح کرد: معلولان باید توانمند ی‌های خود را باور داشته باشند و بپذیرند معلولیت، ناتوانی نیست.

در مدرسه میهن‌دوست 70 دانش‌آموز اتیسم و کم‌توان ذهنی مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار