برگزاری نشست فصلی شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان رضوی

مشهد(پانا)- نشست فصلی شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۲۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست فصلی شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: دانش آموزان مسئولیت اجتماعی را در تشکل های دانش اموزی تمرین می کنند. در تشکل ها، دانش آموزانی با مشارکت جویی بیشتر، قانونمدار تر و با حضوری پر شورتر در مناسبت های اجتماعی تربیت خواهند شد.
وی ادامه داد: امروزه در تمام دنیا بخش زیادی از کار ها به مردم و تشکل های مردم نهاد واگذار می شود از جمله فعالیت هایی در حوزه بهداشت و سلامت و حتی امنیت.
رئیس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه مسئولیت جدیدی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی ایجاد شده است، اظهار کرد: با حضور دانش آموزان در تشکل ها مشارکت اجتماعی در آنها نهادینه می شود. حضور و فعالیت دانش آموزان تشکیلاتی در برنامه هایی مثل مهر عاطفه ها و جشن نیکوکاری می تواند تمرینی برای مشارکت جویی دانش اموزان باشد و به تقویت مسئولیت اجتماعی دانش اموزان منجر شود.
خدابنده با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی در تشکل های دانش آموزی خوب تعریف و شناسایی و اجرایی می شود گفت: بهترین رویکرد این است که تشکل ها را جدی بگیریم و در این تشکل ها به دانش آموزان نقش بدهیم، از این حیث کار در سازمان دانش آموزی مفید خواهد بود و می تواند اثر بخش باشد.
وی با اشاره به آمار 196 هزار نفری ثبت نام در تشکل پیشتازان سازمان دانش اموزی، جذب این تعداد دانش آموز در این تشکل را خوب ارزیابی کرد و افزود: سازمان دانش آموزی با جذب این تعداد دانش اموز در تشکل پیشتازان می تواند گام موثری در تربیت اجتماعی دانش آموزان بردارد.

در ابتدای این جلسه علی محمد یونسی، مدیر سازمان دانش آموزی استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سازمان گفت: امسال تعداد دانش آموزان ثبت شده در سامانه پیشتازان ۱۹۶ هزار نفر است که از سهمیه کشوری برای جذب و ثبت در سامانه بالاتر است.

وی ادامه داد: حضور و فعالیت تشکل های سازمان دانش آموزی در برنامه های مختلف آموزش و پرورش از جمله مهر عاطفه ها، گام های عاشقی و راهپیمایی روز دانش آموز گسترده و قابل توجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار