نظری : طرح ترافیک در کاهش آلودگی کارآمد نبود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در تذکری خواستار تجدید نظر مدیریت شهری در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا برای سال آینده شد.

کد مطلب: ۹۷۲۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
نظری : طرح ترافیک در کاهش آلودگی کارآمد نبود

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تذکری در مورد آلودگی هوای تهران گفت: متاسفانه شاهد چند روز بسیار آلوده‌ در هوای شهر تهران بودیم و دراین بین عمده انتظارات برای کاهش آلودگی هوا از مدیریت شهری بود اما باید توجه داشت که تنها مرجع صالح برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا، مدیریت شهری تهران نیست.

وی افزود: البته خود مدیریت شهری این انتظار را در مردم ایجاد کرد و زمانی که سال گذشته به دلیل نزولات آسمانی هوا بهتر شد، مدام گفته شد که دلیل بهترشدن هوای تهران، اجرای طرح ترافیک جدید بوده است . در صورتی که این طرح در همین صحن شورا و در بین کارشناسان مخالفان زیادی داشت و دارد و همچنان هم به‌نظر می‌رسد نتوانسته کارآمدی خودش را در کاهش آلودگی هوا نشان دهد .

حجت نظری همچنین خواستار تجدید نظر شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا برای سال آینده شد.

وی یادآور شد: نکته دوم در مورد دولت است، متاسفانه دولت مقاومت شدیدی در تعطیل کردن ادارات و بخش عمومی می‌کند که به‌نظر می‌رسد اگر این اتفاق از پیش اطلاع داده شود، می‌تواند منجر به خروج بخشی از مردم از شهر و کنترل شود.

نظری خواستار شد دولت قطره چکانی تعطیلات را اعلام نکند چراکه این اتفاق مثبتی را برای کاهش آلودگی هوا رقم نخواهد زد.

وی ادامه داد: نه به دولت قبل که منتظر بود با هربهانه‌ای کشور را تعطیل کند و نه به این دولت که در بدترین شرایط آب و هوایی هم حاضر به تعطیلی نیست و این متاسقانه نشان می‌دهد که سلامت مردم در اولویت قرار ندارد .

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: انتظار دارم دولت حتما رسیدگی کند و در روزهایی که پیش بینی افزایش شاخص آلودگی هوا می‌شود، چند روز را از پیش تعطیل اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار