مدیرکل آموزش و پرورش استان

سیستان وبلوچستان نیازمند توجه خاص و ویژه مسئولین ،خیرین و همه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت است

زاهدان(پانا) - حمیدرضا رخشانی در نشست هم اندیشی با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت : سیستان وبلوچستان با تغییرشاخصهای مختلف آموزشی ،تربیتی نیازمند توجه خاص و ویژه مسئولین ،خیرین و همه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۹۷۲۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سیستان وبلوچستان نیازمند توجه خاص و ویژه مسئولین ،خیرین و همه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت است

رخشانی از فرصت ایجاد شده وتدبیردکتر رخشانی مهر به منظور حضور مدیران ادارات و ارائه گزارش وضعیت موجود ،قدردانی کرد.

حمیدرضا رخشانی با اشاره به شخصیت پرتلاش و باانگیزه مرحوم حسین علیمرادی و اندیشه این خیر پاک طینت،از وی به عنوان انسانی وارسته ودلباخته دانش آموزان تعلیم وتربیت این سامان یاد کرد .

او گفت: شرایط ویژه حاشیه نشینی در شهر زاهدان و کمبود شدید فضای آموزشی در این بخش ،معضل بزرگی ایجادکرده و نیازمند توجه جدی می باشد .

رخشانی اظهار کرد: بعد مسافت ، پراکندگی مناطق مختلف و صعب العبور بودن بسیاری از روستاها کار را برای همکاران، سخت و دشوار نموده است .

او ادامه داد: موضوع احداث معلم سرا و مجموعه رفاهی با هدف اسکان همکارانی که در مسیرهای مختلف تردد می نمایند ضروری به نظر می رسد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در برخی مناطق مرکز استان با توجه به رشد سریع جمعیتی و موالید فراوان نیاز به تامین زمین و احداث فضا به شدت احساس می شود .

رخشانی تصریح کرد: شرایط ویژه مرکز استان نیازمند احداث فضای شبانه روزی برای جلوگیری از افزایش بازماندگان از تحصیل و جذب دانش آموزان اطراف شهر که در حال تردد هستند می باشد .

او افزود: درحالیکه توجه و نگاه خاص مسئولان به ویژه سازمان نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس کشور به سیستان وبلوچستان معطوف شده اما هنوز هم کمبودها وچالشهای سالیان متمادی می طلبد با عزم جدی در عرصه ملی ،استانی و منطقه ای برای کاهش محرومیت به کار بسته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در تجهیز هنرستانها به ویژه هنرستانهایی که نیازمند تجهیزات روز کارگاهی و تاسیساتی هستند دقت نظر بیشتری شود چراکه باهدف اشتغالزائی و توسعه مهارتهای فنی حرفه ای و کارودانش کار پیش می رود .

او ادامه داد: بسیاری از فضاهای آموزشی موجود نیازمند تخریب یا بازسازی هستند و در برخی مدارس سیستم سرمایشی و گرمایشی نیازمند ترمیم و تجهیز هستند .

رخشانی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته توسعه وگسترش آموزش و پرورش عشایر در سطح همه مناطق و شهرستانهای استان و احداث مجتمع های شبانه روزی برای جذب حداکثری دانش آموزان عشایری در دستور کار قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار