مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری همایش تعمیر و نگه داشت سامانه های گرمایشی در تبریز با حضور وزیر آموزش و پرورش

۲۶ هزار میلیارد تومان برای بازسازی مدارس مناطق زلزله زده میانه و سراب نیاز است

تبریز (پانا) - مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از برگزاری همایش تعمیر و نگه داشت سامانه های گرمایشی در تبریز با حضور وزیر آموزش و پرورش در دی ماه خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۲۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش تعمیر و نگه داشت سامانه های گرمایشی در تبریز با حضور وزیر آموزش و پرورش

پیام صدقی در جلسه شورای آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در خصوص پروژه های شاخص در حال انجام اداره کل نوسازی استان گفت: در شش ماه اول امسال 71 پروژه احداث مدرسه شامل 449 کلاس درس از محل تمامی منابع اعتباری ملی، استانی، خیرین و مشارکتی تحویل داده شده است و در حال حاضر نیز 815 کلاس درس در دست اجرا داریم که تعدادی در دهه فجر امسال و تعدادی نیز در مهر ماه سال آینده آماده بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: مدرسه طالقانی ناحیه 4 تبریز با مساحت 6 هزار و 600 متر مربع زیر بنا و با اعتبار 18 میلیارد و با پیشرفت بیش از 95 درصدی از جمله مهم ترین پروژه های در دست اجرا است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: این مدرسه دارای 50 فضای آموزشی شامل 24 کلاس درس و 36 فضا نیز شامل کارگاه، کتابخانه و سالن آمفی تئاتر است که دی ماه با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش و مقامات استانی به بهره برداری می رسد.

صدقی ادامه داد: همزمان با این پروژه اولین همایش تعمیر و نگه داشت سامانه های گرمایشی نیز با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

وی گفت: مدرسه 12 کلاسه ویلاشهرناحیه 4 تبریز، هنرستان 18 کلاسه مراغه و مدرسه 18 کلاسه خیر ساز مرند از دیگر پروژه های در دست اجرای اداره کل نوسازی استان هستند که در آستانه افتتاح و بهره برداری قرار دارند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به زلزله میانه و سراب گفت: در این حادثه تعدادی از مدارس این منطقه دچار آسیب شدند که میزان آسیب از 5 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان متغیر است و بر اساس برآوردها در مجموع 26 هزار میلیارد تومان برای تعمیر دیوار ها و تخریب ها نیاز است.

صدقی گفت: اعتبارات ملی در سال 98، هزار و 200میلیارد ریال است که 60 درصد آن تخصیص یافته و 33 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و اعتبارات استانی 700 میلیارد ریال است که 26 درصد آن تخصیص یافته ونسبت به سال قبل 16 درصد افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار