بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس آذربایجان شرقی

مدیر کل آموزش و پرورش استان: آگاه سازی، اطلاع رسانی و توانمندسازی عموم مردم لازمه مواجهه با خطرات طبیعی هستند

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی آگاه سازی، اطلاع رسانی به موقع و آموزش و توانمندسازی عموم مردم را لازمه مواجهه با خطرات طبیعی به ویژه زلزله عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۷۲۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان: آگاه سازی، اطلاع رسانی و توانمندسازی عموم مردم لازمه مواجهه با خطرات طبیعی هستند

جعفر پاشایی در مر اسم برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه نمونه دولتی معراج ناحیه 3 تبریز با بیان این که اولین موضوعی که تمام دنیا در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی دنبال می کند موضوع آگاه سازی عموم مردم است، گفت: یکی از اهداف مهمی که برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس دنبال می کند موضوع آگاه سازی دانش آموزان و خانواده ها و آحاد جامعه است.

وی لزوم هماهنگی تمامی دستگاه های امداد و نجات و نیروهای نظامی و انتظامی در حوادث طبیعی به ویژه زلزله را یادآور شد و ادامه داد: در زلزله اخیر مناطق میانه و سراب تمامی دستگاه ها و مسئولین به ویژه مدیریت بحران استان با هماهنگی و در اسرع وقت در محل حادثه حاضر شدند که اقدام ارزشمندی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: یکی دیگر از موارد مهم در مواقع بحران، اطلاع رسانی به موقع در همه ابعاد است تا ماموریت ها به انجام برسند وخوشبختانه امروز در مانور زلزله شاهد این امر بودیم.

پاشایی ادامه داد: یکی دیگر از موارد در مواجهه با حوادث طبیعی موضوع توانمند سازی است و همان گونه که از شعار مانور زلزله و ایمنی که "مدرسه ایمن - جامعه تاب آور" است نیز برداشت می شود، آموزش و توانمندسازی، سبب افزایش تاب آوری عموم جامعه در حوادث طبیعی می شود.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: برای داشتن ایمنی در برابر زلزله بایستی اراده، مدیریت، نظم و یکدلی داشت تا بتوان از بحران به موفقیت عبور کرد.

بیست و یکیمن مانور زلزله وایمنی در مدارس استان قرار بود که همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه ششم آذرماه برگزار شود که به دلیل سفر ریاست جموری به استان به امروز نهم آذرماه موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار