با حضور فرماندار بندرعباس :

مانور بزرگ زلزله در مدارس هرمزگان برگزار شد

هرمزگان(پانا)-بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور، در مدارس آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۲۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مانور بزرگ زلزله در مدارس هرمزگان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانای هرمزگان ، بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی استان در روز چهارشنبه ششم آذر ماه 98 همزمان با سراسر کشور بصورت نمادین در دبیرستان پسرانه شاهد ناحیه 2 بندرعباس با حضور فرماندار بندرعباس ، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان ، رئیس سازمان دانش آموزی استان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان، با همکاری استانداری هرمزگان، سازمان دانش آموزی استان، شهرداری بندرعباس،آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، جمعیت هلال احمر استان، اورژانس و فوریتهای پزشکی با شعار (مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور ) برگزار شد .

عزیزاله کناری فرماندار شهرستان بندرعباس در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری مانور اظهار داشت: «برگزاری این مانورها باعث می شود خانواده ها و همچنین ستاد مدیریت بحران شهرستان بندرعباس از آمادگی لازم برخوردار باشد تا هنگام زلزله و هرگونه حوادث با مشکل مواجه نشویم.»

وی در ادامه افزود: «آمادگی کامل در مقابله با زلزله امری ضروری است تا هنگام وقوع آن آسیب نبینیم و بدانیم چه کارهایی را باید انجام دهیم تا در امان باشیم».

عزیزاله کناری در پایان ضمن تشکر از مدیران مدارس سطح شهرستان که همزمان مانور را اجرا کردند تصریح کرد: یکی از اولویت های اصلی ما در شهرستان بندرعباس برای مقابله با حوادث ، استفاده حداکثری از ظرفیت بیمه ای خصوصا بیمه منازل است که می تواند در خسارات ناشی از زلزله و حوادث به کمک ما بیاید .

احمد مهرانی معاون فرهنگی، پرورشی آموزش وپرورش استان هرمزگان هم در این مراسم در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: مانور سراسری زلزله امسال با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با مشارکت نیروهای هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس و فوریت های پزشکی، مدیریت بحران، شهرداری ها و جمعی از مسوولان استانی انجام شد .

وی افزود: دانش آموزان در این مانور، آموخته‌های تئوری شامل پناه‌گیری، خروج اضطراری، اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه و حمل مصدوم را به صورت عملی اجرا می کنند .

وی بیان داشت: آموزش های زلزله باید جزء برنامه های اصلی مدارس قرارگیرد و دانش آموزان علاوه بر توانایی مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، توانایی مقابله با مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه را نیز داشته باشند .

این مسوول اظهارداشت: «انسان وقتی بر روی گسل زلزله خیز زندگی می کند یا در معرض دیگر حوادث طبیعی قرار دارد باید خانه ای مستحکم برای خود بنا کند و آموزش های لازم را نیز ببیند » .

مهرانی ادامه داد:« این برنامه ها نباید فقط بصورت سالانه برگزار شود بلکه باید مستمر و برای همه اقشار و آحاد جامعه برگزار نماییم تا آمادگی لازم را برای مقابله با بلایای طبیعی را ایجاد کرده تا بتوانیم تلفات انسانی را کاهش دهیم . »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار