اجرای طرح «یاریگران زندگی» در مدارس استان اردبیل

اردبیل (پانا)- مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل گفت: طرح «یاریگران زندگی» باهدف پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر در بین 20 درصد از مدارس این استان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۲۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «یاریگران زندگی» در مدارس استان اردبیل

احمد ناصری در گردهمایی مشترکی که با حضور معاونان پرورشی وتربیت بدنی / مسئولین سازمان دانش آموزی وکارشناسان مناطق ونواحی ۱۹گانه استان در مرکز آموزشی ،رفاهی فرهنگیان اردبیل برگزار شد ،طی سخنانی اظهارداشت: هدف اصلی این طرح کاهش تمایل و خودداری از تجربه مصرف مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌پذیری و بروز اعتیاد در دانش آموزان است.

او گفت: توانمندسازی کمی و کیفی گروه‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی، یکی از رویکرد‌های مهم برای اجرای این طرح است و تلاش می‌کنیم تا از ابتکارات تشکل‌های دانش‌آموزی در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، به‌ویژه اعتیاد بهره گیریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بر لزوم بهره‌گیری از ابزار‌های فرهنگی در فرهنگ‌سازی این طرح در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: تولید محتوای مطلوب در فضای مجازی و یاری‌گرفتن از رسانه‌های دیداری و شنیداری همچون روزنامه‌ها و صداوسیما می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان نیزگفت : به دنبال آن هستیم تا به بهره گیری از ظرفیت‌های تشکل‌های دانش آموزی در مدارس و سایر نهاد‌ها و گروه‌های رسمی و غیر رسمی مرتبط، این طرح را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پی گیری کنیم.

سید غلامحسن خلیلی موسوی افزود:آگاهی نوجوانان و جوانان با علل و عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و راه‌های پیشگیری از آن می‌تواند نوید بخش جامعه سالم، پویا و با نشاط باشد.

او با بیان اینکه فراگیری مهارت‌های زندگی در شکل گیری یک زندگی سالم و امید آفرین نقش اساسی دارد تصریح کرد:مراقبت از خود در برابر اعتیاد، رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یک اصل باید پذیرفته و همواره بر این اصل پایدار باشیم.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان با اشاره به دسیسه های دشمنان انقلاب اظهار داشت: امروزه دشمنان با ابزارهای گوناگون در نظر دارند، دانش آموزان را از هدف اصلی خود که علم آموزی است، دور کنند، در مقابل دانش آموزان نیز با مشارکت در این طرح می توانند راه آسیب های احتمالی را سد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار