توصیه‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هنگام آلودگی هوا

تهران (پانا) - در شرایطی که امروز (۹ آذرماه) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به مبتلایان به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان توصیه می‌کند که فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

کد مطلب: ۹۷۲۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هنگام آلودگی هوا

کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس از شاخص ۱۰۱ تا ۱۵۰ تعریف می شود و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ و ناسالم برای گروه‌های حساس بود و هم‌اکنون این شاخص ۱۴۸ است.

در شرایطی که در ایستگاه‌های سوهانک (منطقه ۱)، شریف (منطقه ۲)، پاسداران (منطقه ۳) ،دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)، تربیت مدرس و دانشگاه تهران (منطقه ۶) ،شهرداری منطقه ۱۰، پارک رازی و شهرداری منطقه ۱۱، میدان امام خمینی (منطقه ۱۲)، پیروزی (منطقه ۱۳) ،پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، شادآباد و پارک قائم (منطقه ۱۸)، شهر ری (منطقه ۲۰)،شهرداری منطقه ۲۱،شهرک چشمه و شهرداری منطقه ۲۲، هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌هاست یعنی بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار دارد به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان توصیه می‌شود از انجام فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند. افراد دیگر نیز باید فعالیتهای طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل است که افراد به‌طور متناوب طی چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود که نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی باشد مثل کار کردن در باغچه در طول روز. فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می‌شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد مانند دویدن.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار