شهرداری می تواند موجب عظمت شهر و ارتقاء سطح معنویت شهر بشود

قم (پانا) - آیت الله جوادی آملی گفت: شهرداری می تواند موجب عظمت شهر و ارتقاء سطح معنویت شهر بشود و ضروری است با تلاش گسترده این مهم اتفاق بیفتد .

کد مطلب: ۹۷۲۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری می تواند موجب عظمت شهر و ارتقاء سطح معنویت شهر بشود

آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار شهردار، معاونین و مدیران شهرداری قم با ابراز خرسندی از اختصاص یک روز به عنوان روز قم،بیان داشت: این اتفاق کار خیری است که امیدواریم نام مبارک حضرت معصومه (س)باعث تحقق شهری فرهنگی شود.
آیت الله جوادی آملی افزود: سرمایه های کشور به جای اینکه به سمت تولید و رونق کارخانه ها و رفع بیکاری سوق داده شود، صرف ساختن ساختمانهای بلندی شده است که اغلب آنها خالی از سکنه هستند و در واقع سرمایه کشور در سنگ و گل به خواب رفته است در حالی که ما همه امکانات را در اختیار داریم و تنها باید سرمایه های کشور را به مسیر صحیح که همان تولید و اشتغال است رهنمون ساخت.
ایشان بیان داشت: باید همتی بلند از خداوند بخواهیم تا توفیق دهد اداره کشور به بهترین شکل صورت بگیرد.
آیت الله جوادی آملی با اشاره به برخی از مشکلات شهری و عمرانی قم، خاطرنشان کرد: وجود بافت های فرسوده در قم و طرح های نیمه تمام چند ساله از مشکلات مهم قم است. برای اینکه بتوان قم را به پایتخت فرهنگی جهان اسلام تبدیل کرد باید این طرح ها به بخش خصوصی یا دولتی واگذار شود تا هر چه سریع تر به اتمام برسد. اگر طرح های نیمه کاره و رها شده با شرایط مناسب به بخش خصوصی واگذار شود قطعا در سریع ترین زمان به اتمام خواهند رسید. بافت های فرسوده نیز می تواند با کمک بخش خصوصی احیاء شود که در این مسیر باید برای بخش خصوصی زمینه همکاری فراهم شود.
ایشان افزود: باید جامع فکر کرد و قبل از آغاز یک پروژه، به اتمام آن اندیشید در واقع قبل از ورود به یک پروژه باید به فکر این باشد که آیا توان و امکان اتمام این پروژه را دارد یا خیر؟!
آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: شهرداری می تواند موجب عظمت شهر و ارتقاء سطح معنویت شهر بشود و ضروری است با تلاش گسترده این مهم اتفاق بیفتد .باید تلاش کنید شهری بسازید که دیگر شهرهای کشور نیز به قم اقتدا کنند که امیدواریم در این مسیر خداوند به شما توفیق هر چه بیشتر اعطا کند.
ایشان تصریح کرد: وقتی تمام وسیله‌ها را در اختیار داریم پس باید اقدامات لازم را انجام دهیم و ثروت را بلا استفاده نگذاریم بلکه به تولید بپردازیم اگر نگاهی به شهر بیندازید می بینید که ساختمان های بسیاری در شهر بدون استفاده بوده و به صورت انبار در آمده اند که ثروت شهر محسوب می شوند و باید از این ثروت بهره برد.
آیت الله جوادی آملی ادامه داد: قرآن کریم ضمن این که دستورات فراوانی می دهد انسان را با شناسنامه اش آشنا می‌کند و می‌گوید شما ابن آدم هستید و آزاده اید بنابراین باید بتوانید و درست و دقیق عمل کنید.
ایشان با اشاره به اینکه باید به هر نحوی شده بناهای فرسوده ترمیم شوند، یادآور شد: فرقی ندارد بخش خصوصی یا دولتی مهم این است که بافت فرسوده در شهر احیا شود و پروژه‌های نیمه تمام به نتیجه برسند چون با این اقدام کار تولید شده و همینطور شاهد کاهش ترافیک در شهر خواهیم بود.
آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: باید مخروبه‌ها را در شهر از بین ببریم تا بتوانیم بر روی آن نام شهر فرهنگی بگذاریم و از سرمایه داران و بخش‌های خصوصی برای این کار استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار