جشنواره ثبت ملی قله سماموس گیلان در رودسر برگزار شد

رشت (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: ۱۶ اثر از میراث طبیعی گیلان که قله سماموس رودسر نیز از جمله آن‌ها است در فهرست آثار طبیعی ملی ایران به ثبت رسید.

کد مطلب: ۹۷۲۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره  ثبت ملی قله سماموس گیلان در رودسر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، معاونت پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهور در این جشنواره با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت میراث فرهنگی شناسایی، مستندسازی ، ثبت و حفاظت از میراث طبیعی کشور است گفت: کوه سماموس به دلیل زیبایی ، ویژگی های خاص و منحصر و به پیشنهاد انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی گیلان توسط وزارت میراث فرهنگی ثبت ملی شد.
بیژن عباسی با اشاره به ظرفیت های سماموس سرچشمه بسیاری از رودهای گیلان بویژه شهرستان رودسر است افزود: ثبت ملی این کوه سبب معرفی بیشتر این منطقه زیبا به گردشگران می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان هم در این جشنواره با بیان اینکه گیلان بیش از 3 هزار اثر تاریخی دارد گفت : از این تعداد هزار و 129 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرود امیر انتخابی با اشاره به اینکه شهرستان رودسر با 400 اثر شناسایی شده در رتبه سوم و 135 اثر ثبتی در رتبه دوم استان قرار دارد افزود : رویشگاه گل گاو زبان و قله سماموس 2 اثر طبیعی این شهرستان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
اسدالله عباسی نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی هم در این جشنواره با تاکید بر لزوم شناساندن ظرفیت های طبیعی و گردشگری منحصر به فرد رودسر در سطح کشور گفت : معرفی جاذبه های گردشگری در رونق و شکوفایی صنعت گردشگری نقش بسزایی دارد و این امر مستلزم اهتمام مسئولان و همراهی مردم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار