خرید توافقی ۱۵۰ تن از انگور سردشت

ارومیه (پانا) - رییس اداره تعاون روستایی سردشت گفت: با هدف حمایت از کشاورزان در فصل پاییز امسال، ۱۵۰ تن انگور سیاه به صورت توافقی از کشاورزان این شهرستان خریداری شد.

کد مطلب: ۹۷۱۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
خرید توافقی ۱۵۰ تن از انگور سردشت

اسماعیل پیروتی با اشاره به اینکه خرید توافقی از اول مهر تا اواسط آبان سال جاری انجام شد، افزود: از این میزان ۷۸ تن به انگور تازه‌خوری و ۷۲ تن به انگور درجه سه مصرف صنعتی اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه سردشت یکی از قطب‌های مهم تولید انگور در آذربایجان‌غربی است، اضافه کرد: این شهرستان از مجریان خرید توافقی انگور در استان بود و شرکت تعاون روستایی میرآباد شهرستان سردشت امسال برای اولین بار اقدام به خرید توافقی انگور از تولیدکنندگان این محصول کرد.

رییس اداره تعاون روستایی سردشت افزود: امسال بیش از ۲۷ هزار تن انگور سیاه از سطح چهار هزار و ۹۲۸ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این شهرستان و استفاده نکردن باغداران از کود و سم برای پرورش انگور سیاه، محصول تولیدی در این شهرستان به طور کامل ارگانیک و طبیعی است.

انگور سیاه سردشت که به انگور «رشه» معروف است، به علت استفاده نکردن از کود و سموم، محصولی ارگانیک محسوب می‌شود و از شهرت فراوانی برخوردار است.

این نوع از انگور به گفته متخصصان تسکین‌دهنده فشارهای عصبی، افزایش‌دهنده شیر مادران، پاک‌کننده معده و روده از مواد زائد و همچنین از بین برنده چین و چروک پوست است.
عمده‌ترین محصول باغی سردشت با پنج هزار هکتار انگور دیم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار