مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

222 واحد آموزشی قزوین نیازمند بازسازی؛ تا پایان برنامه ششم توسعه مهلت داریم

قزوین (پانا) - مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت که «۱۱۹۲ ساختمان آموزشی در استان دارای استحکام لازم است و ۲۲۲ واحد نیازمند تخریب و بازسازی و ۲۹۰ واحد نیازمند مقاوم سازی است.»

کد مطلب: ۹۷۱۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
222 واحد آموزشی قزوین نیازمند بازسازی؛ تا پایان برنامه ششم توسعه مهلت داریم

همزمان با هفته بسیج در مراسمی با حضور امیر بابک جلالی فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فصیحی رامندی عضو شورای اسلامی شهر و رضا رسولی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو از دبستان ۱۲ کلاسه در محل پادگان لشکر ۱۶ زرهی قزوین بهره برداری شد.

عسگر علی جوانبخت درمراسم افتتاح این واحد آموزشی اظهار داشت: در سال ۹۵ از این واحد آموزشی که وضعیت نامطلوبی داشت و در حال تخریب بود بازدید کردیم و نگران وضعیت دانش آموزان بودیم زیرا امکان بروز حادثه در مواقع وقایع غیر مترقبه زیاد بود.

جوانبخت تصریح کرد: با توجه به این که در صورت تخریب و بازسازی شرایط سختی برای جابجایی دانش آموزان داشتیم لذا نگرانی ما بیشتر بود تا بتوانیم با پیمانکاری این طرح را اجرا کنیم که سرعت عمل بالایی داشته باشد تا در زمان اجرا دچار مشکل نشویم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین یادآورشد: خوشبختانه با تمهیدات انجام شده توانستیم با یک پیمانکار مجرب این مدرسه را در مدت ۹ ماه نوسازی و بازسازی کرده و به یک دبستان استاندارد تبدیل کنیم و امروز این واحد یکی از بهترین فضاهای آموزشی شهر قزوین محسوب می شود.

جوانبخت یادآورشد: این دبستان با ۱۳۰۰ متر مربع زیربنا در دوطبقه ساخته شده است و نیازهای فرزندان ساکنان کوی سازمانی لشگر ۱۶ زرهی قزوین را تامین می کند.

۷۰ درصد مدارس استان قزوین مقاوم سازی شده است

جوانبخت در ادامه گفت: در سال ۷۶ حدود ۷۰ درصد مدارس استان قزوین تخریبی و غیر استاندارد و ۳۰ درصد مقاوم بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده این شرایط امروز معکوس شده و تنها ۳۰ درصد مدارس نیازمند استاندارد سازی و مقاوم سازی است.

وی افزود: ۳ هزار و ۹۸ واحد آموزشی در استان مستحکم است و ۱۳ درصد تخریبی و نیازمند نوسازی و ۱۷ درصد نیازمند مقاوم سازی است.

جوانبخت اظهارداشت: ۱۱۹۲ ساختمان آموزشی در استان دارای استحکام لازم است و ۲۲۲ واحد نیازمند تخریب و بازسازی و ۲۹۰ واحد نیازمند مقاوم سازی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: نوسازی و مقاوم سازی و استاندارد شدن مدارس استان قزوین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید عملیات نوسازی و مقاوم سازی مدارس استان به پایان رسیده و تکمیل شود.

جوانبخت اظهار داشت: در کوی ولایت در نزدیکی لشکر ۱۶ زرهی قزوین کمبود فضای آموزشی داریم که در صورت مشارکت لشگر آمادگی داریم یک واحد آموزشی دیگر را احداث کرده و به بهره برداری برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار