مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

شهر قزوین با کمبود فضای آموزشی مواجه است

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت : متاسفانه در شهر قزوین با کمبود فضای آموزشی مواجهیم و برای تامین آن نیازمند مشارکت خیرین هستیم.

کد مطلب: ۹۷۱۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
شهر قزوین با کمبود فضای آموزشی مواجه است

به مناسبت هفته بسیج عصر در مراسمی با حضور امیر بابک جلالی فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فصیحی رامندی عضو شورای اسلامی شهر و رضا رسولی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو از دبستان ۱۲ کلاسه در محل پادگان لشکر ۱۶ زرهی قزوین بهره برداری شد.

خیرالله رحمانی در این مراسم اظهارداشت: آموزش و پرورش و مدرسه به عنوان درمانگاه دردهای جامعه محسوب می شود و بدون شک راه توسعه و پیشرفت کشور از مدرسه عبور می کند و آینده کشور در گرو مدرسه مطلوب است.

وی بیان کرد: اگر نتوانیم مدرسه ای مناسب کودکان آماده کنیم که درست تربیت شوند آینده خوبی در انتظار کشور نخواهد بود.

رحمانی بیان کرد: مدرسه میزان الحراره و سنجش سایر بخش های جامعه است و باید تلاش کنیم تا دانش آموزان در مدرسه درست تربیت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در گذشته اگر برای تعلیم و تربیت مبنای درستی نداشتیم و آموزش های خود را برگرفته از غرب می دانستیم امروز خوشبختانه فلسفه تعلیم اسلامی با اجرای سند تحول در مدارس عملیاتی خواهد شد.

وی اظهارداشت: بر اساس سند تحول ماموریت داریم فضایی برای فرزندان خود ایجاد کنیم تا به یک زندگی پاک و مطلوب دسترسی پیدا کنند و در ساحت های تربیت دینی، اخلاقی، زیستی، ساحت بدنی، حرفه ای، اجتماعی و فناورانه شرایط را برای آموزش مهیا کنیم.

رحمانی یادآورشد: امروز باید بپذیریم که روش های تربیتی ما تک ساحتی است و آینده را تضمین نمی کند و جوابگوی نیازها نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اگر انتظار داشته باشیم که کودکان ما افتخار آینده کشور باشند باید مدرسه تمام ساحتی و معلم تمام ساحتی داشته باشیم.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر قزوین، افزود: متاسفانه در شهر قزوین با کمبود فضای آموزشی مواجهیم و برای تامین آن نیازمند مشارکت خیرین هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهارداشت: استاندارد فضای آموزشی حدود ۸.۵ متر است که استان یزد به آن رسیده و امروز با کمترین آسیب های اجتماعی روبروست و سالم ترین فضا را دارد.

رحمانی اظهارداشت: سرانه فضای آموزشی در استان قزوین حدود ۵.۵ متر است و در مناطقی چون شهرک ولایت و منطقه سورتک حتی یک متر فضای آموزشی نداربم و در محدوده برج های تامین اجتماعی که بیش از ۹۶۰ واحد مسکونی دارد حداقل به ۴ مدرسه نیاز داریم که حتی یک واحد تامین نشده است.

وی ضرورت مشارکت خیرین و مردم را در ساخت مدرسه یادآور شد و گفت: با همکاری و مشارکت لشگر ۱۶ زرهی قزوین این دبستان زیبا و استاندارد برای ۸۰۰ دانش آموز ساخته شد و امیدواریم با مشارکت خیرین نیازهای آمزوشی در سایر نقاط شهر قزوین را مرتفع کنیم.در ادامه امیر بابک جلالی فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین هم با تشکر از همکاری خوب اداره نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان قزوین برای نوسازی و بازسازی این واحد آموزشی گفت: ساخت مدارس جدید و تامین تجهیزات مدرن و به روز و ایحاد فضایی با نشاط در مدارس می تواند ضریب موفقیت تحصیلی دانش آموزان را افزایش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار