استاندار قزوین:

ارائه آموزش‌های مقابله با حوادث غیرمترقبه ضروری است

قزوین (پانا) - استاندار قزوین گفت: ارائه آموزش های صحیح به مردم و دانش آموزان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه ضروری است.

کد مطلب: ۹۷۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ارائه آموزش‌های مقابله با حوادث غیرمترقبه ضروری است

هدایت الله جمالی پور در بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی مدارس قزوین که در مدرسه نرگس شاهد برگزار شد، اظهار کرد: استان به دلیل واقع شدن در روی گسل زلزله یکی از مناطق پر خطر کشور به لحاظ وقوع زلزله به شمار می آید.

استاندار قزوین افزود: ارائه آموزش های صحیح به مردم و دانش آموزان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه ضروری است تا در هنگام وقوع آنها خسارات کمتری از لحاظ جانی و مالی به کشور تحمیل شود.

وی با بیان اینکه با تقویت حوزه پیشگیری خسارات کمتری از ناحیه حوادث طبیعی به ما تحمیل می شود، تصریح کرد: پیشگیری همیشه از درمان بهتر بوده و با این آموزش ها می توان در این حوزه بهتر عمل کرد.

استاندار قزوین همچنین گفت: بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی مدارس در جهت تقویت آمادگی و آموزش های کاربردی برای دانش آموزان طراحی شده است که دستگاه های امدادی و خدمت رسان استان با کیفیت خوب آن را اجرا کردند که جای قدردانی دارد.

جمالی پور بیان کرد: باید آموزش های آمادگی در حوادث غیر مترقبه همواره ادامه داشته باشد تا با بروز مخاطره ای هرچند ضعیف، دچار مشکل حاد خدمت رسانی عمومی و خودجوش نشویم.

خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در حاشیه این مراسم هدف از برگزاری این مانور را افزایش میزان دانش و آگاهی دانش‌آموزان با پدیده زلزله عنوان کرد و افزود: بالا بردن میزان آمادگی دانش‌آموزان و نیروهای عملیاتی از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

رحمانی ادامه داد: آموزش و مانورها برای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله امری ضروری است که باید همواره به آن توجه داشت و این گونه آموزش‌ها مختص یک زمان خاص نیست و باید برای آمادگی بیشتر به صورت مداوم و مستمر انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار