زنگ مانور زلزله در135 آموزشگاه فاروج نواخته شد

فاروج(پانا)- زنگ مانور پیشگیری از وقوع زلزله همزمان با سراسر کشور و با حضور جمعی از مسئولین شهرستان، به صورت آزمایشی در دبیرستان پسرانه شبانه روزی ولایت فاروج نواخته شد.

کد مطلب: ۹۷۱۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
زنگ مانور زلزله در135 آموزشگاه فاروج نواخته شد

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج در حاشیه برگزاری این مانور گفت: زنگ مانور زلزله همزمان با سراسر کشور در 135 آموزشگاه فاروج نواخته شد و دبیرستان پسرانه شبانه روزی ولایت این شهرستان نیز به عنوان پایلوت برگزاری این مانور انتخاب گردید.

خلیل ذوقی هدف از برگزاری این مانور را بحث آموزش و یادگیری دانست و افزود: بلایای طبیعی خبر نمی کنند که ما بگوییم خدای ناکرده فردا سیل یا زلزله می آید و ما باید یاد بگیریم و به ما باید آموزش داده شود که در مقابل بلایای طبیعی چه کاری انجام دهیم که خسارات جانی و مالی نبینیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در این راستا اجرای طرح دادرس ( دانش آموزان آماده در روزهای سخت ) را داریم که با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر در 8 آموزشگاه منتخب دخترانه و پسرانه این شهرستان در حال برگزاری است و دراین طرح به دانش آموزان آموزش هایی داده می شود تا آن را به خانواده های محترمشان انتقال بدهند.

مدیر اداره دانش آموزی شهرستان فاروج نیز گفت: برگزاری کارگاه های امداد و نجات یکی از مهارت های چندگانه سازمان دانش آموزی کشور است که توسط مدرسان و مربیان پیشتاز به دانش آموزان عضو در این سازمان در کنار سایر مهارت ها آموزش داده می شود.

مصطفی قمبری افزود: این مانور توسط سازمان دانش آموزی اداره آموزش و پرورش و با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان فاروج برگزار گردید.

در این مانور مهندس رضا قاسم‌زاده، معاون برنامه‌ ریزی و امور عمرانی فرمانداری، صادق خالق زاده رئیس جمعیت هلال احمر، رضا ترنیکی مسئول واحد حراست و حسین قنبرنیا کارشناس متوسطه اول اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج حضور داشتند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار