لغو سومین روز نشست ژنو درباره سوریه

تهران (پانا) - منابع خبری از لغو سومین روز نشست سوری- سوری در ژنو برای بررسی قانون اساسی سوریه خبر دادند و اعلام کردند هیات دولت سوریه مقر مذاکرات در ژنو را ترک کرده است.

کد مطلب: ۹۷۱۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
لغو سومین روز نشست ژنو درباره سوریه

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین اعلام کرد که سومین روز از نشست‌ها در ژنو میان گروه‌های سوری برای بررسی قانون اساسی این کشور لغو شده است و هیات دولت سوریه پس از به بن بست رسیدن مذاکرات و همزمان با شکست گی‌یر پدرسن، میانجی سازمان ملل در برگزاری نشست‌های مشترک میان سه هیات دولت، مخالفان و جامعه مدنی سوریه ژنو را ترک کرد.

همزمان هیات دمشق مخالفان یوری را به مانع تراشی در مذاکرات و وضع پیش شرط‌هایی پیش از جلسه متهم کرده و گفته که چگونه یک شهروند سوری می‌تواند با اصل مبارزه با تروریسم و هرگونه اشغالگری در خاک کشورش مخالفت کند؟

این اظهارات پس از آن ایراد شد که هیات دولت سوریه به میانجی سازمان ملل پیشنهاد داد وارد گفتگوها شده و درباره جدول کاری صحبت کند درحالی که هیات مخالفان از پاسخ به فرستاده سازمان ملل ممانعت کرده است.

روز سه شنبه نیز هیات دولت سوریه بار دیگر به خاطر اختلاف بر سر دستور کار و مسائل مطرح شده در نشست‌های گذشته از مذاکرات کنار کشیده بود.

منبعی نزدیک به هیأت اعزامی دولت سوریه به ژنو سوئیس روز سه شنبه از کارشکنی طرف ترکیه‌ای و هیأت مخالفان دولت سوریه خبر داده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار