فرهنگ‌سازی و تربیت اجتماعی مقابله با بحران از اهداف مانور زلزله است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس برگزاری مانور زلزله را تمرینی برای آمادگی همه مردم در راستای مقابله با بحران و به ویژه زلزله دانست و افزود: اینکه امروز ما دیگر زلزله را بلای طبیعی نمی‌دانیم بلکه یک حادثه طبیعی است و آموزش‌های لازم در خصوص مقابله با این حادثه به دانش‌آموزان داده می‌شود از نقاط قوت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۹۷۱۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌سازی و تربیت اجتماعی مقابله با بحران از اهداف مانور زلزله است

محسن کلاری در حاشیه برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله در مدرسه شهیدان پژمان ناحیه 2 شیراز گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی ظرفیتی است که می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی آموزش‌ها در جامعه موثر باشد و باید با استفاده از تشکلات دانش‌آموزی این آمادگی را در جامعه افزایش دهیم و به حداکثر برسانیم.

او افزود: با توجه به اینکه تربیت اجتماعی از اهداف برگزاری مانور است و این مهم در تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی نهفته است برگزاری این مانور در کشور به سازمان دانش‌آموزی سپرده شده‌است و این کمک می کند تا نقش تربیت اجتماعی اثر خود را در جامعه داشته باشد.

او از فعالیت بیش از 112 هزار دانش‌آموز پیشتاز در فارس خبر داد و افزود: این دانش‌آموزان به کمک نزدیک به 5 هزار مربی آموزش‌های و مهارت‌های اجتماعی لازم را می‌بینند که آموزش مقابله و ارتقای سطح آموزشی و توانمندسازی دانش آموزان، کاهش خطرپذیری آنان و انتقال این آموزش ها به خانواده  ها می تواند تا حد زیادی به ارتقاء آموزش های همگانی در کشور بیانجامد.

بیست و یکمین مرحله از مانور زلزله و ایمنی با دو هدف آموزش و شناسایی اماکن امن به همت اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس با هماهنگی سازمان دانش آموزی، هلال احمر، آموزش و پرورش و شهرداری‌‌ها و نیروی انتظامی در سراسر فارس برگزار شد و مدرسه شهیدان پژمان ناحیه 2 شیراز نیز میزبان طرح پایلوت استانی این مانور بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار