معاون متوسطه آموزش‌وپرورش: پیشرفت واقعی جامعه در گرو سرمایه‌گذاری در آموزش‌و‌پرورش کشور است

دبیر ستاد توسعه علوم: باید پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به دانشگاه‌های علوم پزشکی متصل شوند

تهران (پانا) - چالش‌­های پژوهش­‌سراهای دانش­‌آموزی سلول‌­های بنیادین و پزشکی بازساختی در نشستی با حضور علیرضا کمرئی معاون متوسطه آموزش و پرورش و امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بررسی شد.

کد مطلب: ۹۷۱۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون متوسطه آموزش‌وپرورش: پیشرفت واقعی جامعه در گرو سرمایه‌گذاری در آموزش‌و‌پرورش کشور است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در این نشست گزارش قطب کشوری پژوهش‌سراهای سلول بنیادین و پزشکی بازساختی استان البرز و تجربیات این پژوهش‌­سرا ارائه شد و چالش‌­های دو پژوهش­‌سرای استان‌های کرمان و فارس بررسی و درباره رفع آن چالش‌ها، تصمیم‌گیری شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همکاری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و معاونت متوسطه آموزش و پرورش را در گسترش فناوری‌­های نوین در عرصه دانش‌­آموزی موثر دانست و گفت: «آشنایی دانش­‌آموزان با فناوری‌­های جدید نظیر نانو و سلول‌های بنیادین سبب خواهد شد خزانه علمی کشور غنی شده و جریانی که از سوی نسل امروز آغاز شده در آینده با توانمندی و توفیق بیشتری استمرار یابد. پیشرفت واقعی جامعه در گرو سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش کشور است.»

علیرضا کمرئی ادامه داد: «امروز پیش‌بینی‌های آینده‌پژوهان در چند دهه پیشین به وقوع پیوسته و جهان با فناوری‌های جدید شاهد تغییرات اساسی شده است و اگر از آموزش و پرورش نسل جوان غافل شویم قادر به کسب و استمرار برتری در سال‌های آینده نخواهیم بود. وقتی آینده‌پژوهان از انقلاب دیجیتالی، انقلاب ارتباطات و تغییرات فناورانه سخن می‌گفتند علائم اندکی از آن ظاهر شده بود اما اینک آن رویاها به واقعیتی تبدیل شده است که زندگی جوامع را تغییر داده است.»

در این نشست رئیس ستاد سلول‌های بنیادین نیز با تبیین رویکردهای ستاد به حوزه دانش‌آموزی، بر ضرورت اتصال پژوهش‌سراها به دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد. او درباره جهت‌گیری این ستاد درباره فعالیت این دسته از پژوهش‌سراها هم گفت: «علمی که همراه با فناوری و خلق ثروت باشد نیازمند دانش کسب و کار است و بنابراین باید در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، دانش‌آموزان همه رشته‌های تحصیلی حضور یابند تا تلفیق توانایی‌ها در آینده زمینه خلق ثروت را به وجود آورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار