مراجعه روزانه 1500 نفر به بیمارستان‌های کاشمر به‌دلیل بیماری‌های تنفسی فصل

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر روزانه به‌طور میانگین به‌دلیل بیماری‌های تنفسی فصل که شامل سرماخودرگی، آنفولانزا، خروسک، اسهال و استفراغ و... می‌شود 1500 نفر به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی سطح شهرستان مراجعه می‎کنند.

کد مطلب: ۹۷۱۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه روزانه 1500 نفر به بیمارستان‌های کاشمر به‌دلیل بیماری‌های تنفسی فصل

به‌گزارش ایسنا، محمدجواد یزدانی عنوان کرد: با توجه به اینکه هر پنج سال یک اپیدمی جدی در حوزه آنفوانزا داریم و هر ساله شش ماهه دوم آنفولانزا در دنیا شایع می‌شود، در حال‌حاضر نیز در روزهایی به سر می‌بریم که بسیاری از شهروندان مبتلا به آنفولانزا هستند.

او ادامه داد: ضرورت دارد افراد برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، مراقبت‌های بهداشتی لازم را انجام دهند.

یزدانی بیان کرد: در روزهای اخیر مراجعات بسیاری به مراکز درمانی داشتیم، آنفولانزا در حدود دو هفته قبل به‌صورت اپیدیمی در کشور شروع شده و تا سه ماه میهمان خواهد بود.

او گفت: با تمهیدات انجام شده، اگر چه تاکنون مورد ثابت شده‌ای در این زمینه که منجر به فوت شود، نداشتیم اما همچنان مراقب هستیم مشکل خاصی به‌وجود نیاید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر افزود: باتوجه به اینکه امسال نوع آنفولانزا و واگیری آن بیشتر است، به‌همین دلیل باید آگاه سازی لازم در بین دانش‌آموزان و ادارات صورت گیرد تا شیوع کاهش یابد.

او اظهار کرد: بیشترین قشر در معرض بیماری آنفولانزا، کودکان و افراد مسن و کسانی هستند که بیماری دیابت، حاملگی، سرطان دارند و یا دیالیز می‎کنند.

یزدانی واکسن آنفولانزا را یکی از راه‌های پیشگیری ذکر کرد و افزود: همه ساله از ابتدای مهرماه باید تزریق شود، از زمانی‌که واکسن تزریق می‌شود حدود 10 روز ایمنی ندارد و از دو هفته بعد اثر بخشی آن که 70 تا 90 درصد است ایجاد می‌شود.

او اظهار کرد: کسانی که اختلال ایمنی، دیابت و بیماری‌های زمینه‎ای دارند حتما باید واکسیناسیون شوند، اکنون واکسن آنفولانزا در داروخانه‌ها موجود است.

یزدانی گفت: اگر چه تمامی امکانات و داروهای مورد نیاز برای بیماری آنفولانزا در کاشمر موجود است اما به‌دلیل اینکه از ایجاد مقاومت بیشتر ویروس آنفولانزا جلوگیری شود، محدودیت‌هایی برای تجویز دارو وجود دارد.

او بر پرهیز از ارتباط با افرادی که بیمار هستند، تاکید کرد و افزود: استفاده از هرگونه آنتی‌بیوتیک در این بیماری مگر با دستور پزشک ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار