دهقان: باید مهارت های اجتماعی را به درون مدارس ببریم

تهران (پانا) - اردشیر دهقان، معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی کشور معتقد است سازمان دانش آموزی نهضتی برپا کرد تا مهارت های اجتماعی و زندگی را به درون مدرسه ببرد و در کنار درس های نظری و در همان حایگاه آموزش می دهد.

کد مطلب: ۹۷۱۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دهقان: باید مهارت های اجتماعی را به درون مدارس ببریم

اردشیر دهقان، معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی کشور با بیان خداقوت به مسئولین که بیست و یک سال است چراغ برگزاری این مانور را روشن نگه داشته اند، گفت: امروز بزرگترین رویداد همگانی درخصوص ایمنی است. چهارده میلیون دانش آموز در 110مدرسه امروز ایمنی در برابر زلزله را یادمیگیرند.

وی افزود: دروس علوم و ریاضی و فیزیک و غیره را باید در دو یا سه روز خلاصه کنیم و مابقی ساعت های مدرسه را به همین مهارت ها بپردازیم. امروز شما دانش آموزان مهارتی کسب کردید که اگر در کلاس نظری یکسال بنشینید، چنین آموزش تاثیر گذاری فرا نمی گرفتید.

دهقان گفت: ما در سازمان دانش آموزی نهضتی برپا کردیم که مهارتهای زندگی اجتماعی را به درون مدرسه ببریم و دانش آموزان ما باهم بودن را تجربه کنند.وی افزود: قرار بود همین علوم و ریاضی و فلسفه و منطق ابزاری باشند تا انسان تربیت کنیم اما امروز کنکور همه ما را به عنوان رقیب هم قرارداده و دل های مان را از هم دور می کند.

اردشیر دهقان با اشاره به فصلی شدن آموزش مهارت مانور زلزله گفت: ما باید برنامه ای داشته باشیم که بجای یک مانور، پنج مانور برگزار شود و مهارت آمادگی در مقابل زلزله بخش لاینفک این مهم است . زیرا سازمان دانش آموزی به نیابت از آموزش و پرورش مسئول مانور است.

دهقان گفت: ما در سازمان دانش آموزی در حوزه اطفاءحریق و امداد و نجات فعالیت های آموزشی زیادی داریم. ما بیش از هشت و نیم میلیون دانش آموز عضو چهار تشکل کشوری داریم و باید این آموزش ها را بتوانیم تعمیم دهیم و تشکل های دیگر هم فرابگیرند و این دانش آموزان به دیگران بیاموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار